Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 710 ggr
Cindy-
0

Tredje hårförsöket :)

Ännu ett försök att måla/rita hår. Detta var verkligen ett "killerwork" och tog mig 15 tim. När jag väl börjat med en bild så kan jag inte sluta så jag satt i ett sträck med denna, glömde bort både sömn och mat. (händer ofta)Glad

En manupilation med bakgrund hopsatt av två bilder.

Modellens kläder är färgade, ville inte ha dom vita. Markerade kläderna med MARKERA FÄRGOMRÅDE la ett justeringslager ENFÄRGAD och valde färg. Justerade med Nivåer och kontast för att få den mörka burriga effekten.

Masken har jag ändrat till guld, den var silverfärgad innan. Enbart ändrad med NYANS/MÄTTNAD och KONTRAST.

Håret tog som sagt tid igen……efter tredje försöket var jag ganska nöjd. Det ända som jag stör mig på är topparna. Jag har väldigt svårt att få snyggt längst ner där håret slutar. Har därför svårt att få till långt hår snyggt.

Alltså mer träning!!!! Skrattande

För övrigt, vanliga ljus och färgjusteringar.

Förebild
http://blacksockstock.deviantart.com/art/stock-906-86607127

Den färdiga bilden
http://dezzan.deviantart.com/art/Your-last-dance-with-me-88770485

Zabbio
0

Snyggt! :P

Tycker att hennes arm ser lite inklippt ut, men färgningen av kläderna (och håret förståss) är jättebra!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cindy-
0
LeoL
0

hon här har egen stil på sina bilder …

FINNNN ….

Cindy-
0

#3 "Hon här" har det ja………..Skrattande

LeoL
0

#4 … hahaha …. menar du inte hon på bild … hahah …

Cindy-
0

ha ha….jag vet inte vad jag menade……….jag skojade lite med dig……………….Glad

anaprincess
0

Är så grymt impad av alla dina bilder :) är så härliga stämningar i allihopa och man ser värkligen att du tar dig tid med varje bild, grymt!

Cindy-
0

Tack Maliin. :)

Jätteroligt att du tycker om den. Ja, det är ett antal timmar jag lägger ner på mina bilder. Men det är roligt och jag njuter varje sekund :)