Redigerad hästbild- kritik önskas!
Fotade lite ridlektioner förra veckan och fick för mig att jag skulle redigera en av bilderna lite extra. Konstruktiv kritik önskas, tack!
Mvh Jessica

Jag tyckte det blev en helskön effekt! :D
Men "håret" på högra sidan på "hakan" skulle jag ha tagit bort. Fast det är ju en smaksak. ;)

Jättefin! Jag tyckte det såg bra ut med skägg på båda sidor ;)
Jag hade nog försökt ljusa upp huvudet en del (prova ''dodge'' med mellantoner. Duplicera lagret först så kan du bara radera lagret du testade på om det inte blir bra)
Men effekten var härlig:)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Tack så mycket alla som svarat!
#5 ska prova ljusa upp huvudet lite så får vi se :)
#6 glöm inte visa resultatet. ^__^

jag tycker den sista blev bättre :)

Tack så mycket :)
jag måste hålla med om att det blev bättre när ansiktet var lite ljusare… tänk vad man lär sig av sina misstag och av kommentarer från andra :P
10 Blev bättre :) Och kul att du tycker det! :D
Hade du dodge på mellantoner eller högdagrar? Det ser lite mättat ut, bara :)

Tackar :)
jag provade ett verktyg som heter skuggor… vet inte om det var det du menade eller ngt annat… har det på svenska nämligen
men jag gjorde bara en snabb redigering för att testa hur det blev. sitter vid fel dator för att göra ngt mer avancerat…
Dety är nog dodge… uppe i ''topp menyn'' kan man välja mellan högdagrar, skuggor och mellantoner. :P Högdagrar blir mer mättade. ^^
När du använder dodge and burn……..eller skugga och efterbelys som det heter på svenska. Så behöver du inte dublicera lagret.
Du kan välja ett nytt tomt lager som du fyller med 50%grått. Där kan du jobba med skugga och efterbelys…….
LAGER- NYTT LAGER- under LÄGE väljer du MJUKT LJUS och bockar i den lilla rutan under.
Själv brukar jag göra två sådana lager, en för de ljusa och en för det mörka. Jag vet inte vilket program du använder. Men i photoshop kan man lägga en lagermask bredvid och även sudda bort om man ångrar något.

det var bra men vilekn tjockis hästen är ==D haha

#13 haha okej… då var det mellantoner jag gjorde..:P
#14 tack för tipset, ska prova det när jag får min dator tillbaka :)
#15 tackar :P haha lite rund om magen är hon ja :)
#14 bra tips, visste inte jag:P Jag brukar duplicera allt för säkerhetsskull..XD
#17 Jo jag förstår…men det behöver du inte när du ska använda skugga o efterbelys. Bra va? 

Bättre :P

tack :)