Hejsan
Jag har en liten fråga om photoshop. Jag undrar hur man får en bild som är tagen med en kamera och sen när man redigerar den i ps så att man får bakgrunden svartvit och själva objektet man fokuserat på behåller färgen.
Använder Photoshop 7.0.
Förklara gärna för mig som är en totalt n00b (nybörjare) på ps.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Prova att läsa gamla trådar:P
Annars kan du alltid duplicera lagret med bilden, göra det översta lagret svartvitt, och sudda fram färgen i det understa lagret (alltså, du suddar på det översta) :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#1 Ok, tack ska göra ett försök få se om jag klarar det =)
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Det finns guider lite överallt på internet, googla helt enkelt :P

Länk till moderskeppet om detalj i färg
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
#4 Tack den va kanon bra förstog direkt av hans berättande. =)
Tog denna bild idag och gjorde om den i ps 7.0. Vill gärna ha kritik för att vara mitt första försök.
Riktigt snyggt! :)
#7 Tack, men som sagt det är min första bild som jag redigerat någonsin. 
Jättefint tycker jag.