Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikett: photoshop-avancerad
Läst 460 ggr
beem
0

Photoshop ----olika produkter

Jag har för närvarande Photoshop Elements 5 men har funderingar på att byta upp mig……inte bara till PSE 6

När jag Googlar hittar jag dessa..länk nedanför.

Som jag förstår är ju PS CS3 den mer avancerade produkten  och den dyraste och PS Element den enklaste och billigare.

PSE har ju sina begränsningar och CS 3 är ju svindyrt.

Men…..finns det inte en produkt som heter bara Photoshop 8 och 9  eller har jag missförstått det ?

INGÅR I PHOTOSHOP FAMILY

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

AndersT
0

Sorry för sent svar…

Efter PS 7 kom CS-serien, som nu är uppe i CS3

Om du ska redigera bilder räcker Elements. CS är mer till för webdesign också. Men för att komma åt bildredigeringsfunktioner räcker Elements gott och väl

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

beem
0

Jag mixtrar och ritar en del och gör material till Scrapping…….typ så här ……(detta material är inte mitt)http://www.digitalfreebies.com/freebies.php

De flesta bra tutarna är skrivna för Photoshop varför dert skulle vara intressant för mig.

OK tack för ditt svar. Jag ska kolla lite vidare då.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

JagSomDig
0

Photoshop cs är ganska billigt att köpa och funkar bra för mig både till att redigera bilder men också till att måla helt nya!

Zabbio
0

#3 billigt? Vad kostar det egentligen?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

anderssonnatta
0

#3 Definera billigt, tack.

LajosT
0

på dustin t.ex har jag sett cs3 studentlincens for typ 3800 jämfört med full lincens for strax över tie papp!

hittade länken  http://www.dustinhome.se/pd_5010109031.aspx

i detta paket ingår lite mer än bara photoshop såg jag - o kolla på blocket o sånt där säljs ibland ps för justa priser

JagSomDig
0

Det beror nog på var man köper det, jag fick mitt för 499:-        Med  rabatt! Tror det kostade 799:- egentligen! Det är mkt bättre en elements! Och så är det ingen större skillnad mellan cs3 och cs!

Men är inte helt säker på att det går att få tag i nu men men. Annars kan du väl kolla om nån kompis/släktting etc. har det så att du kan låna skivan!  

Har du laddat ner provverisionen på cs3,  om du nu inte lyckas få tag i cs, den är gratis och man har den i 30 dagar! Om du nu gillar det så är det bara att köpa det xO

Sorry för segt svar!

Zabbio
0

#7 var köpte du det? O_o

[Fibbe]
0

känner du någon studerande kan den personen köpa cs3 extended för 1900 ed csn-kortet

http://www.csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_nationell=356&id_meny=-1

Zabbio
0

Fast.,..det är väl fusk det med, JAG studerar ju inte? :P

Får sälja lite tavlor så jag får råd att köpa PS. x) 

Men jag hittar inte var tusan man kan köpa det. >_> Dvs, jag hittar CS3, men varför köpa den när 7 eller cs funkar lika bra för mig och säkert är billigare? ittar bara uppgraderingar, men då måste jag ju köpa en version först… 

Edit: ok, hittade på scandinavian photo.. men finns det nåt ställe där man kan köpa den på skiva iställt för ladda ner? Känns ju roligar att ha den på ''riktigt'' :P

Har CS3, fått från en vän som har köpt det, men har sagt att när jag får råd ska jag köpa det på riktigt för att..tja. Gillar inte att stjäla. Så jag bara lånar det lite. >_> Och 7000 kan jag väl spara ihop till..