Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 6849 ggr
Achatina
2008-06-28 19:32
0

Sagohästar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Spelar ett hästspel (för att jag är nördig xD) där det finns 11 raser, sagohästar. Bestämde mig igår för att göra alla dessa raser. Vilket inte är det allra lättaste, vilket jag visste när jag bestämde mig. Men nu vet jag det for sure xD

Började med det enklaste en sagohäst utan sagohäst-element, så den hästen blev abnormt liten i jämförelse med vanliga hästar. Och själva bilden tycker jag blev dålig :P

Hittills har jag bara använt mig av egna bilder.

Achatina
2008-06-28 19:33
0

Nummer två som jag gjorde blev bättre, fast den ser för vanlig ut xD Misslyckades dock brutalt med svansen.

Achatina
2008-06-28 19:35
0

Den trejde är hittills den bästa, detta är dock den bättre versionen av den. Den officiella versionen har vingar på ryggen också, av eld. Den tog typ miljoner år att göra. Vingar är ondskefulla - jag avskyr att göra någonting med vingar i photoshop (och ändå har jag två vingbeklädda hästar kvar -.-).

Achatina
2008-06-28 19:40
0

Började dagen med att fundera ut hur sjutton jag skulle lyckas göra denna, som är en extremt långhårig häst. Prövade att göra päls med vanlig brush men kom på att det skulle se äckelfult ut. Så jag bad mamma att fotografera mitt hår bakifrån och på den vägen är det. Kan väl säga att jag inte direkt jublar över resultatet själv. Att göra långhåriga hästar är svårare än vad man kan tro o.O

Och längre än så har jag egentligen inte hunnit göra ännu. Har två lätta, en rolig, två med vingar och två som är äckelsvåra kvar att göra o.O

Zabbio
2008-06-28 23:38
0

hehe, kul att se :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

MariaSP
2008-07-13 18:17
0

Gillar den *håriga* hästen