Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 565 ggr
Icecold Angel
2007-06-09 23:01
0

Digital painting...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… Nån som testat?

Det e skitsvårt! Jag vill se om någon försökt sig på den gyllende konsten… ;)

Digital painting- tja, ungefär som oljemålning fast på datorn :P

(Jag visste inte vart jag skulle publicera, så det blev Photoshop nybörjare, eftersom att jag är en beginner)

Ush, tänk inte på andsiktsfärgen och formen :P Tänk på hur jag fick till axlarna!!! ;)

Icecold Angel
2007-06-09 23:01
0

En enkel Painting - och bättre… å andra sidan inte äkta :P

rulda
2007-06-09 23:03
0

jag gjorde en jättefin på min kisse… men tror du att jag kom ihåg att spara den? Neeeej

Icecold Angel
2007-06-09 23:10
0

# 2 Naj, stackarn.. tog det lång tid? :/

laimer
2007-06-10 00:45
0

Kul att du tog upp denna tråd Icecold AngelGlad

ja jag har testat och fastnat :-) 

Om du är intresserad av bra tutorials för hur man tecknar digital så har Linda Bergkvist på www.furiae.com exelenta beskrivningar om hur man kan teckna hud, ögon läppar mm så att det ser äkta ut. 

titta även in på det engelskspråkiga forumet för digital art
"CG talk". Spännvidden är mycket stor där finns både nybörjare och de helt stora profsen.  Det kan vara väldigt frustrerande att se alla bra bilder men det finns många tips och trix att inspireras ut av.

mvh

/laimer

laimer
2007-06-10 10:39
0

Icecold Angel vad jobbar du med för program har du wacomplatta eller tecknar du med musen?

Jag jobbar i CS2 med en wacom Intous3 ritplatta. 

Glömde skicka med en bild igår så den kommer nu. jag har användt ett referensfoto till svampen för att se hur den ser ut men bilden är inte tecknat uppe på ett foto vilket kallas för att "tracing".

Må gott och fortsätt måla digitalt det är jättesvårt i början men senn blir det bara roligare och roligare  när man vant sig att titta på skärmen och inte handen när man tecknar.

Icecold Angel
2007-06-10 12:03
0

Jag använder en wacomplatta (dock inte tryckkännslig Gråter Vill ha!), men vissa detaljer gör jag med den vanliga musen… Cool bild :)

Jag brukar kolla in Ramy på deviant art för hjälp och tips… Fast hon kan bara det med hud, restan förklarar hon inte riktigt :S
Ska kolla in din sida :3

laimer
2007-06-10 13:43
0

Icecold Angel

spana här

http://forums.cgsociety.org

Gå in under Mini Challenges och titta runt där finns det många bra tips en del tutorials och många WIPS

Titta även in på http://furiae.com
Klicka på Gallery och välj tutorials. Här finns nog mycket av det du söker om hur man målar hud, hår, ögon och läppar.
Det finns många bra sidor med tutorials men för min del så är Lindas sida den som jag har mest nytta av när jag försöker lära mig att måla människor digitalt.  

Glad

rulda
2008-07-13 19:44
0

#3 typ en evighet.. men sån e jag kan sitta flera timmar med någonting å sen inte spara…

MariaSP
2008-07-13 20:05
0

Duktig du är, jag har typ bara lyckats med streckgubbar med min Wacom. Sen dess har den bara legat där orörd bakom datorn. Jag beundrar verkligen alla er som kan det här med att använda ritplattor, det är jättesvårt.