Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 785 ggr
Carolalover
0

Hästbild- kritik?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade den här bilden för ett tag sen. Den föreställen Neeltje som står på Wal's connemarastuteri. Idag fick jag för mig att jag skulle redigera den lite och gjorde två olika redigeringar. Den ena mer "diskret" och den andra blev lite av en test.
Vad tycks om bilderna? Vilken blev bäst, om någon är bra vill säga?

Här är originalet

Mvh Jessica

Carolalover
0

Redigerad nr 1

Har klonat bort de två hästarna bakom skäcken samt tagit bort ett staket. Jag har även beskurit bilden och fixat lite kontraster.

Carolalover
0

och nr 2

Jag har konverterat bilden till svartvitt och sedan lagt på en röd nyans. Jag har dessutom lekt lite med kontraster och ljuset.

Zabbio
0

#1 blev lite väl ljus..nästan utfrätt..

#2 blev riktigt trevlig! Fast jag hade nog klippt bort like bakom hästen för att känna att han kommer framåt och försökt få bort staketet. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Carolalover
0

Tack så mycket :)

Cindy-
0

Gillar bild nr 1 bäst. Tycker du har gjort en bra kloning :)

wallba
0

Nr 1 är bäst här fast jag gillar svartvita bilder mest, men nu la du in rött i och då vinner nr 1 för min del.

rulda
0

jag är mest förtjust i bild nummer ett. Som föregående skrivare skriver Toppenbra kloning. Var tvungen att titta på orginalet igen för att se om det värkligen var någonting klonat.
Älskar dammet som kommer upp marken där hästen har busat.
Bilden är väldigt levande och därför tycker jag att bild nummer ett är bäst.

laFleur
0

Tack så mycket allihopa :)
Tänkte först slänga bilden då jag var väldigt missnöjd över hästarna i bakgrunden samt staketet i förgrunden, men tänkte att jag kunde testa klona… kul att det funkade :)

MariaSP
0

Gillade ettan mest, ser ut som hästen dansar förresten.

laFleur
0

Tack :)
haha :P Hästarna i hagen (ja, utom fölet med mamma, de som jag klonade bort) fick fnatt och började hoppa omkring… tyvärr var det endast Neeltje som stannade kvar, de andra försvann lång bort i hagen…