Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 617 ggr
beem
0

PSE 5 vs Windows Vista

Jag har PSE 5…på svenska…. i min stationär dator med Windows XP. Fungerar helt utan problem.

Nu försöker jag installera PSE 5 på vår bärbara som har Windows Vista….bara problem.

Det går ju att ladda ner i datorn men PSE fungerar inte bra.

Bla Lagerstilar fungerar inte. Det finns en uppdatering för PSE 5( PSE 5.0.2.)  till Vista…..men på engelska. Den går inte ladda ner. Jag har haft hjälpmed problemet men det verkar inte gå att lösa.

Är det någon här som kör PSE 5 med Windows Vista så vill jag gärna höra hur ni har löst det. Jag kan ju inte vara den enda med Vista och PSE 5….hoppas jag.Skrattande

Jag hade tänkta ta med datorn till stugan i sommar (ska ju ha något att göra när det regnar )men det är inte lönt som det är nu.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Cindy-
0

Men är PSE5 kompartibelt med Vista då?

Jag kan inte det där, men jag har hört att alla program inte är kompartibla med Vista ännu. Och då funkar dom såklart inte bra.

När jag köpte ny dator för ett par månader sedan så betalade jag lite extra för att få XP istället för Vista.

Men jag är osäker om det kan vara det som är felet, jag är som sagt långt från kunnig när det gäller sådana saker.

AndersT
0

Sannolikt är Vista problemet, men kolla på deras sida. Kolla om det går ladda ner uppdateringen från ngn annanstans genom att söka efter den..

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

[Norum]
0

Jag har Vista på min bärbara.. Hade problem med ett program när jag skulle installera det men det gick att komma runt. Ofta vill ju programmen vilja installera sig på ett förutbestämt sätt, sökvägen är så att säga redan bestämd. Men om du ska installera program "A" så väljer du att installera det på C:\A istället för den väg som programmet vill ta. Då brukar det fungera.
Vet inte om du förstog något av min lite virriga förklaring.. :-)

MariaSP
0

Högerklicka på PS iconen och välj egenskaper kompatibilitet, sen väljer du vilket tidigare op du vill att den ska funka med. Det brukar fungera för det mesta.