Fråga
Aktiviteten går lite upp och ner på forumet, just nu är det mer aktivitet. Beror väl på semester och sommarlov antar jag :)
Jag tänkte passa på och fråga vad Ni vill ha mer av på siten/förändras? Om nu det ska ändras något…
Det funkar mestadels som ett forum för frågor och för att visa bilder. Jag prodducerar en del guider, 1-2 i månaden. Men - kan något förändras till det bättre?
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Jag tycker att de som vill ha hjälp med olika bilder ska få det i öppna trådar så vi alla kan se och lära av varandra, det är ju det som är kul. Jag tycker det är både konstigt och dumt att trådarna låses dorekt när någon vill ha hjälp. Sen tycker jag att det är låg aktivitet på det här forumet och det kunde ju hjälpa till lite att få igång aktiviteten om inte trådarna låses hela tiden.
Håller med, föregående! Varför?
Jag tycker även tävlingen kan bli bättre. Bättre bilder kanske några fler och mer varierade motton.
Det vara trevligt om det fanns personliga korta repotage, det inspirerar och binder samman oss. Se på tex keramik i fokus där det har en keramiker som berättar om sitt, ja en ny person då och då.
Tycker mycket om dina guider!

#1 OK. Ska ta det starkt under övervägande. Det är viktigt också att man inte blir utnyttjad när man retuscherar ngn annans bild. det är främst de intressena som strider mot varandra.
#2 Läs svar till #1 ang låsta trådar. Första siteväden valde en nollgräns för detta (att lägga ut bilder och be om retuschhjälp) och jag har valt att följa den linjen - så här långt.
Tävlingarna - det var en tråd om detta för några veckor sedan. Jag hittar den inte nu. Jag tog iaf tillvara på ett av de teman som förslogs. Har du förslag på teman, skriv dem och de kommer överägas. Men menar du att de teman som har varit inte varit varierade? Det fanns delvis delade uppfattningar om det i den tråden jag hänvisar till.tråden handlade om att det var för mörka teman (och nu har det varit två på raken) men sett till helheten har det varit andra teman.
Nu vet jag inte vilka synpunkter du har och dina synpunkter kanske inte handlar om att det varit för månfa mörka teman, men skriv gärna om dem så vet jag vad jag ska svara på.
En ide i detta är att låta medlemmarna bestämma tema och sedan välja utifrån detta. Vad tycks om det?
Det har varit intervjuer tidigare och är ngt som kan tas upp igen.
Fortsätt skriva och kom med ideer :)
(delta gärna ockå i denna tråd om bildkritik)
Anders
digitaldarkroom
Varför inte låta den som vinner välja nästa tema?

Det är också en ide, som jag inte förkastar, men vill argumentera mot…
Jag har mer varit inne på att ha "allt klart" i meningen att det mesta av arbetet med tävlingenär förberett och köra en sammanlagd tävling. Risken är att ngn missar att starta upp en ny omgång, den kanske blir sjuk, kanske är bortrest, kanske inte är inloggad på ett tag och då felas iden.
Alternativet till tävling är att göra som du föreslår, men att mer köra omgångsvis och om ngn inte tar upp tråden får värdarna gripa in.
Nu är ju löftet för i år att man kan vinna trisslotter och att den sammanlagda vinnaren får en bok, så jag ser det som svårt att bryta detta för tillfället.
Jag hoppas dock att diskussionen fortsätter ochatt vi hittar en form som funkar för de flesta.
Anders
digitaldarkroom