Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 529 ggr
Cindy-
2008-07-23 15:11
0

Regn igen - manip

Ja då försöker jag väl med en regnbild till Glad

Regnet ser såklart inte realistiskt ut, och det retar mig lite. Om det finns någon här som har en bra tutorial för regn så dela gärna med er.

Jag har läst några, men känner inte att någon av dem funkar riktigt bra, så detta regnet är bara gjord med pensel.

Detta är en ganska lätt manipulation där jag i stort sett bara använt mig av 4 bilder tlil bakgrund - månen och flickan.

Tar tacksamt emot konstruktiv kritik Glad

Länk till bild
http://dezzan.deviantart.com/art/Angel-in-trouble-92540845

muren
2008-07-23 18:02
0

Underbar bild

en av dina bättre

Vill du ha lite förslag på förbättring så kommer de här

Axelbandet på hennes högra axel skulle du kunna försöka ta bort för att göra henne lite mer änglalik och inte bara en vanlig människa som har dragit på sig en ryggsäck med vingar.

Belysningen sedan är som alltid ett problem när man sätter ihop flera bilder. Hon ser ut att belysas snett framifrån från höger. Högersidan är dock den mörka sidan där det bara ser ut att finnas träd och ris. Månen som är den enda synliga ljuskällan i bilden är dessutom på bildens vänstra sida. Det kanske skulle se bättre ut om du spegelvände henne så hon vänder sig ut från skogen. 

Jag säger kanske för att det skulle förmodligen förstöra hela den underbara diagonala kompositionen av bilden och vingarna kanske hamnar mindre i fokus. Det är svårt att säga utan att ha sett hur det skulle se ut men du kan ju testa om du vill. 

Kompositionen är annars helt underbar. Vill du göra hela bilden lite mindre dyster och mer hoppfull så kan du prova att spegelvända hela bilden. Vi i sverige har ju en tendens att komma in med blicken från vänster till höger så det blir lite mer hoppfullt om man går från riset till fåglarna på den öppna himmelen än tvärs om. 

Helt underbar bild, bra jobbat Glad

Cindy-
2008-07-23 19:53
0

Tack snälla du för alla råd!! Jag ska kika på det Glad