En jäkel till kvinna!!
En manipulation med stockbilder från DA
Hittade den här tuffa piraten och var bara tvungen att hitta på något med henne. För att inte tala om den underbart galet söta fågeln, som jag använt mig av en gång tidigare.
Bakgrunden är sammansatt av tre bilder. Efter det har jag placerat alla detaljer som båt - fågel - smycken - rosett osv….
Har även målat lite med airbrush.
Originalet
http://fullbodyshots.deviantart.com/art/lucias-stock-September-05-22741461
Länk till färdig bild
http://dezzan.deviantart.com/art/Pirate-Woman-93465390
Länk till en liten förstoring
http://dezzan.deviantart.com/art/Pirate-woman-Close-up-93465526
Snyggt som vanligt Cindy. Gillar hur du får bild och bakgrund att passa ihop. Dock tycker jag aniktet är för smetigt när inte resten av bilden är det.
Tack ska du ha 
Ja jag vet inte… jag har inte smetat något i denna bilden.
Kul att du gillar bakgrunden, det var lite pillande med den. 

imponerande som vanligt ….
Jag menar att ansiktet ser smetat ut (vet inte hur du gjort) medans övriga grafiken inte är det.
#4 Jo Maria, jag förstod att du syftade på ansiktet. Men det är inte smetat, däremot har jag använt mig av airbrushen, men med hård pensel.
Läcker - bra komponerad - häftig attityd hos henne :-) Bra jobbat! 
Tycker dock att den är för "flammig" & att pippin skulle varit ngt mindre.
----------
När ja ändå är på det elaka humöret - kollade på de andra bilderna åxå - mycket fina :-)
"Magical day II" & "My home town" e kanon!
Hmm….enda anm. e att horisonten (å husen) skulle tjäna på att justeras i den senare (ett par grader motsols) - samt ändra perspektivet lite (flytta ner centrumpunkten till botten & dra ihop överkanten ngt i Perspektiv)
Fast - de har du ju inte bett om ngn kommentar om 
Tack så mycket
Vad är det som är "flammigt" ? Förstod inte det riktigt. Om du menar att den är softad, så är det meningen
Men det kanske inte var det du menade.
My home town…jag vet inte vilken bild det är. Men det måste såklart vara en av mina bilder från stan. Känner inte igen titeln bara. Ska jag justera horisonten motsols och ändra perspektivet… ? Ja..nä…jag tror inte det. Det ser ut så som jag fotat, och jag tycker att det känns lite konstigt att ändra på dom sakerna.
Tack för dina kommentarer 
Okey, då förstår jag vad du menar. Tack för din förklaring.
Jättesnyggt!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Själva friläggningen var ju inte så svår. Hatten vare lite fusk med om man ska va petig ;P men det var ju det enda som var svårt så att säga. Eller riktigt petigt.
Men snyggt det du lade till o så :)
#12 Tack :)
#13 Nej, det är inte svårt att frilägga om man har en bra bakgrund. Hatten fusk? Hur menar du då? Menar du att jag la till fjädrar?
Det här är en minupilation. En manipulation betyder att man lägger till eller tar bort. Man helt enkelt förändrar bilden.
Så i så fall är hela bilden fusk.
#14 du behöver inte ta åt dig så hårt.
Jag menar att de små fjäder"fjunen" på hatten inte var utplockade.
Jag vet vad som menas. Jag arbetar med detta.
#15 Nej, nej……..jag tar inte åt mig alls. Missförstå mig inte. Jag förstod bara inte vad du menade.
#16 Okej. Men dåså :)
KÄnns som man borde vara lite försiktig ändå när man skriver kritik. Vissa tar åt sig o andra inte. Så man kan aldrig veta. (Menar nu inte att du gjorde det då, utan i allmänhet).
Flera av forumet flyger ju på varann för en massa små missförstånd o såntdär, som är trist.
#17 Absolut inte, varken av din kritik eller någon annans.
wow! asså shit hur bär du dig åt, jag fattar itne hur man gör sånt :o