Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1095 ggr
heliotropes
0

kattungar m.spindel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en "talande" bild,där en av kattungarna tycks säga

-Hjälp! Nej! syrran!!…FörvånadGlad

Jag monterade ett passande motiv..en spindel. Foto på både spindel och kattungar är tagna av mej.

Eva // medarbetare på Perser

denisesalomonsson
0

wow, väldigt snygg :)

heliotropes
0

Tack!Gladkul att du gillade den.

Cindy-
0

Dina kattbilder är helt underbara!! Skrattande

heliotropes
0

#3 Tack!..det är jätteroligt att göra manipulation när man "ser" bilden framför sig,det är lite av en mogningsprocces:)…det knäcks nog mer ideér ju mer vi går in i den tråkiga höst och vintern,då man fått gett upp utevistelsen och trädgården. Det kanske kan bli lite insektsmanipulation framöver.:) många sådana foton har det blivit tagna i år.

Cindy-
0

#4 Va kul!!!!! Jag hoppas få se några insektsmanip!! Skrattande

Och mer av dina söta katter förståss Glad

Kattmatte
0

Helt klart en bra bild och en vacker manipulation. Snyggt med skuggan från spindelns ben. Du får gärna berätta mer om hur du har gjort den och visa originalbilderna :)

heliotropes
0

#5 Skrattande

#6 Tack! Originalen kan jag visa..men berätta hur jag gjort är jag dålig på..jag gör iallafall på det enklare sättet Glad

först ut är original trion…

heliotropes
0

Och så Vargspindeln….

Kattmatte
0

Huva sikken liten snubbig spindel. Var hittar man sådana. Ja jag bara menar så att jag kan hålla mig undan.

Tack det var roligt att få se originalen. Men ändå roligare hade det naturligtvis varit att få veta hur du gjort din manipulation Flört

Cindy-
0

#9  Här har du en bra länk till hur man gör skuggor. Jag vet inte om det funkar att se den, kanske måste man vara inloggad på den sidan. Om du inte kan öppna den så ska jag kopiera den och maila den istället.

Annars går du in på www.fotoguiden.se och registrerar dig, där finns denna artikeln.

http://www.fotoguiden.se/lektion/sa_far_du_till_skuggorna-24.html

heliotropes
0

#9 Vargspindeln finns nog över hela Sverige,men den är turligt nog harmlös för oss. När det gäller skuggan hade jag en bra skugga redan i bildenGlad

Jättebra länksidor Cindy..Glad

Kattmatte
0

Tack så mycket för tipset Cindy.

Cindy-
0

Ja jag ser nu när jag kollar länken att man måste vara inloggad. Men det är ju bara att registrera sig, det finns mycket matnyttigt där inne Skrattande

Essgarde
0

jättefint, tycker dock att det ser lite konstigt ut då spindeln är skarp men tyget under den är oskarpt. lägg lite oskärpa på spindeln så skulle det nog bli bättre. annars mkt fint=)

heliotropes
0

#14 Tack! Glad

Håller med dej lite..:)jag lät det vara mer skarpt och glansigt först..men tyckte inte att spindeln kom fram som jag ville,ville ha lite mer "tryck" i den.