Skall jag klona bort....
Hej!
Här är en bild på min brors valp, som ni ser har jag gjprt den svartvit… jag har även kört "nivåer" och lite gausissk oskärpa och maskat fram skärpan på valpen…
Frågan är , - tror ni bilden vinner på om jag klonar bort stolsbenen? eller är det för svårt?
Kom gärna med förslag om det är något annat jag borde tänka på
Mvh
Peter
Jepp! - benen + bordskanten uppe i hö hörn + "klumpen" på jyckens vä sida skall bort. De e ganska enkelt när de är så oskarpt - du kan ju prova att anv smeta sedan du klonat för att justera.
Lite mer skärpa åxå. Prova att börja med ex.vis filtret "smart skärpa" - Grundläggande - Standard - Mängd: 50% - Radie: 4 pixlar - Gaussisk oskärpa - "Mer exakt" ibockat.

Då skall jag försöka med det då…
smart skärpa har jag inte testat… funkar den ungefär som oskarp mask?
Tack för svaret
/Peter

med smart skärpa har du lite fler justeringsmöjligheter. det är lite pilligare, men resultatet blir bra. kolla in på moderskeppet.se för instruktionsvideo om skärpa, det är en av de riktigt grundläggande filmerna i detta ämne…
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

jo moderskeppet är en guldgruva,, fick hem dvd:n om svartvitt idag… helt fanstastiskt bra ..värd varenda krona

Kloningen gick som en dans , men skärpan blir lite brusig…
skall tillägga att bilden är cropad, så det kan ju vara därför
Wow!!! Vilken underbar vovve!!! Det var det sötaste jag sett på länge!!!
Ja hade jag haft den bilden så hade jag förmodligen lagt ner lite mer jobb på den. För jag gillar bilden mycket….
Jag tycker absolut du ska försöka klona bort stolsbenet….
Det är ju bara att dublicera bilden i lagerpaletten och släcka den ena så länge, så kan du slänga det om det blir fult med kloningen.
En underbar bild tycker jag. :)

#7 snyggt jobbat!!!
färg är den bästa versionen. om du ska ha den i svartvitt så testa med att öka kontrasterna mer
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Tack… ja jag håller med om att färg är bäst här
Åhhh vad bra den blev!!! Och du ska absolut ha den i färg!!!! 

Tack,, det var inte dåligt… framför allt borttagandet av förgrunden som var oskarp
Japp det tror jag med blir bättre. Är nog inte så jättekrångligt. Ta en fluffig pensel, skulle jag gjort.
Riktigt fin bild !
Håller med #1 om att "klona bort" benen m.m.
Superfin hund, verkligen ! :D