Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikett: photoshop-nybörjare
Läst 2444 ggr
Oliviahack
0

Behöver hjälp med Photoshop 3.0

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HJÄLP UPPTSKATTAS FORT!

Jag vill kunna göra sådär med bilder, fast i Photoshop 3.0 . Jag har kunnat de en gång i tiden, kanske för 2 år sedan, men nu har de passerat .

Kan någon hjälpa mig med det?

(de är två olika bilder som jag lagt ihop i paint >.< )

FunkyShrimp
0

Photoshop CS3 menar du?
(senaste photoshop-uppgraderingen)

Vad exakt är det du vill göra? lägga två bilder bredvid varann?

Oliviahack
0

Nej jag menade Adobe Photoshop Elements 3.0 och ja lägga två bilder jämte varann .

FunkyShrimp
0

Mh okej. Arbetar bara i CS3.
Men där är det iaf bara att lägga in ena bilden, o sen lägga in andra, o dra över den ena på den andra. o sen har man bägge i lager under samma jobb"area" så att säga.

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag jobbar i CS3, men tror att det är samma sak i element

Gå in under Arkiv och ta Nytt.

Skriv in storleken du ska ha.

Lägg till ett nytt lager till lagerpaletten. På den kopierar du över den ena bilden.

Ta ett nytt tomt lager, och där lägger du den andra bilden.

Nu har du båda bilderna bredvid varandra. Och du kan justera bilderna var för sig så de hamnar rätt.

Om du tittar på bilden jag bifogat så kan du se hur det ska se ut i lagerpaletten.

Oliviahack
0

Tack så mkt!

Ska se om de funkar också ;)

maaliinL
0

#4 : det var en bra beskrivning men på mitt photoshop funkade det tyvärr inte :(

Har haft det svårt och få 2 bilder brevid varandra, aldrig lyckats.. FörvånadTysthar photoshop elements 4.0

Cindy-
0

#6 Men det måste ju funka på nåt sätt. Det är jag helt säker på….

Jag vet inget om ps element 4,0 men att lägga två bilder bredvid varandra är väl nåt som alla bildprogram kan.

Välj nytt då och ta sedan upp bilderna du ska ha bredvid varandra. Lägg över dom på det nya lagret.

maaliinL
0

#7 tror inte att det fungerar på samma sätt i ps elements 4.0 som i det programet du har men tack för all hjälp endå :)

Cindy-
0

# 8

Jodå, ge inte upp nu.

Gör ett nytt tomt lager. ARKIV -NYTT skriv i vilken storlek du vill ha på lagret.

Sen öppnar du bilderna ARKIV - ÖPPNA.

Markera nu var bild för sig. Stå på bilden Ctrl + A +C

Klicka sedan på det tomma lagret som du gjorde och kör kommando Ctrl+V

Nu måste bilden ha hamnat på det nya lagret. Sen gör du likadant  med den andra bilden.

Du får justera bilderna så dom kommer rätt också.

maaliinL
0

Nu funkar det. tack så mycket :D:D