En riktig drakbild! :)
Här är en manipulation som är full av fantasi.
Den var toppenkul att göra. Från två olika bakgrunder och tre olika delar av bakgrunderna har jag gjort denna.
Sen har jag infogat en växt och dessa söta drakar :)
Modellen är förståss också infogad :), och håret är ritat. Jag är inte helt nöjd med håret. Och kanske om jag orkar och har energi så gör jag om det.
Bilden är skarp, och mycket detaljrik. Men eftersom det är en asiatisk bild så tycker jag inte att det gör någonting. Asiatiska bilder ofta är mycket detaljrika och färgrika.
Gjorde denna bilden till en av mina vänner som älskar drakar :)
Originalbild
http://magikstock.deviantart.com/art/maiko-seven-85755855#
Den färdiga bilden
http://dezzan.deviantart.com/art/The-DragonQueenXeena-97360719
Man kan inte låta bli att bli stum av beundran inför dina fantastiska arbeten av bilder.
Denna är bara så bra, så välgjord och genomtänkt, och jag blir lika imponerad varje gång , och undar likadant varje gång men hur gör hon människan för att trolla fram den ena vackra bilden efter den andra. jag förstår att det ligger massor av arbete bakom och tycker helt enkelt att du är superduktigt. man ser ju inte att det är olika bilder som är inlagda de smälter ihopa så naturligt! när jag försöker lägga in andra bilder så ser man kanter det ser inklippt ut mm, så WOW säger jag bara! grymt bra!!!
Men gud vilket snygg bild, jag blir helt förstummad över hur man kan göra sånt. Vad använder du för program? Hur går man tillväga? Berätta så mycket du orkar om du har tid
Jag har photoshop CS2, men vad är elements för nåt? Jag känner mig helt vilsen.
Tack Piahs. Kul att du tycker om den.
Ja visst ligger det mycket jobb bakom en bild, men jag tycker att det är roligt, så tiden lägger jag gärna. :)
Om du får vita kanter runt det du har infogat i en annan bild, så prova något av detta:
- LAGER - PROJEKTION - ÖVERSTRÅLNING.
- MARKERA - ÄNDRA - DRA SAMMAN (1pix räcker)
- Efter att du placerat bilden mot bakgrunden kan du även lägga en lagermask på det du har infogat. Använda en halvmjuk pensel, och måla bort den vita kanten.
Glöm inte att välja ludd på det du frilagt också. Du behöver inte mycket alls. Det får inte se för blurrigt ut. Men hur mycket du ska lägga beror på hur stor din bild är.
Oftast lägger jag inte mer än 0,2 - 0,5
För att bilden sedan INTE ska se inklippt ut så måste du justera färger och skuggor.
Prova detta, 
Hej LM
Jag använder Photoshop CS3
Element är en mindre version av stora photoshop.
Tyvärr så finns det ingen möjlighet att berätta här i en note hur man går tillväga. Sätten man jobbar på är så oändligt många. Och alla i sig väldigt ingående och specifika för just varje bild. Så det skulle bli en hel uppsats, eller kanske rent av en hel bok 
Men du är välkommen att fråga om det är något speciellt du undrar över, så ska jag försöka svara.
Tack så jättemycket för din fina förklaring. Nu ska jag testa på allvar när jag ändå sitter här med en superförkylning och ändå inte kan göra nåt annat. så tusen tack ! Var verkligen gulligt av dig!!
kram
#5 Det var så lite så. Det är bara att fråga om det är något du undrar. Kan jag hjälpa till så gör jag naturligtvis det.
Vi är ju här för att lära oss. :)
#4 Aha.. då förstår jag vad elements är! Tycker du att det är stor skillnad på CS2 och CS3? Ifall du nu har haft det andra innan :-)
Men kan du inte skriva en bok åt mig…hihi.. Nädå, så fort jag får min dator (har varit på lagning i 4veckor, saknar den
Har lånedator nu, inte samma sak) ska jag installera mina program och sätta igång med skapandet, då kommer det säkert komma upp en massa frågor som kommer ställas här. Har precis köpt ett ritbord också som måste introduceras, jättespännande! Har aldrig använt ett förrut.
Det du skrev i inlägg #3 måste jag pröva, jättebra tips. Jag har också samma problem.
Åter igen, jag gillar verkligen din bild. Visade den för min sambo och han instämde 
#7 Ja det finns vissa skillnader i CS2 och CS3
Men om jag ska vara ärlig så är det skillnader man KAN vara utan.
Nu kommer ju snart CS4, och det kommer att fortsätta så här hela tiden. Man kan ju uppgradera för några tusenlappar om man redan har ett photoshop.
Men om du har CS2 och inte vill uppgradera det så håller det programmet väldigt bra tycker jag. Jag har haft CS2 och det är absolut inget fel på det.
Ritplatta är ett bra val. Innan jag hade ritplatta så visste jag ju inget annat, men efter att ha jobbat med den. Som jag nu gjort ett tag, så förstår jag inte hur jag kunde vara utan ha ha……..
Hoppas du får din dator snart då 
#8 Vad kul att du gillar ditt ritbord, jag tror att det kommer passa mig bra också, när man har kommit in i det. Jag slog på stort på en gång och köpte ett Wacom Intuos 3, det verkade vara mest populärt efter lite googling. Jag ville inte testa innan och har redan besämt mig för att det är min grej och då är det ju onödigt att köpa något billigare
Vi får se vad jag skaffar för photoshop, det blir vad jag får tag på, vill helst ha på svenska. Först måste min älskade dator komma hem innan jag kan göra nåt.
Mitt nya stackars ritbord har legat i garderoben en hel månad, fick den samma dag som datorn pajjade och lånedatorn CD-enhet är trasigt så… det är bara att vänta…å vänta… å vänta. Jag förstår inte hur man kan klara sig utan dator 
#9 Ja då har du samma ritplatta som jag har…..och den är bra, det kan jag garantera.
Men herregud ! Blir helt förstummad av denna fina bild ! :O
Du är verkligen duktig !
#12 Jag vet inte 

Ååh! jag vet inte vad jag ska göra: fråga hur du gör, lära mig själv, eller bara be dig att göra ett mästerverk åt mig någongång ;) Orginalfotot var ju himla imponerande också, med tanke på kostymering och sånt.. supersnyggt!
Tack lovilin :)

Vilken fantastiskt fin bild… jag gillar särskilt hur du har fått alla färgtoner att stämma överens och höra ihop, håret är jättebra och det leder ned ögat till den söta kärleksfulla draken längst ner…
Supersnyggt…
Den var fin.
mvh/gurin

Wow! Den var häftig! Mycket bra jobbat.
Tack för era kommentarer, jätteroligt att ni tycker om den :)

Helt grym bild… jag tycker om ljuset i bilden (bland annat)