OT webbdesign
helllo, jag håller på med programmet office publisher 07 och när jag förhandsgranskar mina websidor i mozilla/ fire fox så är det jätte kass upplösning, men inte i explorer…vil ju inte att folk som har mozilla låter bli att surfa på min framtida sida pga dålig upplösning… nån som har nå tips på vad vad jag kan göra åt det?
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
Jag skulle nog tänka mig att denna fråga är mer aktuell på datorn iFokus.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Har ingen egen erfarenhet av Publisher 07 - men generellt sett är det nog tyvärr så att dom som ägnar sig åt webdesign och att göra hemsidor inte skulle rekommendera att använda något av programmen i Office för det syftet. Bland annat är det "allmänt känt" att dom webverktyg som finns i Office producerar allt annat än en bra HTML-kod som allt som oftast strular till det i onödan.
Att det funkar i MS Explorer förvånar inte alls egentligen - eftersom båda är MS program - men det blir alltså en annan sak med t ex Firefox som inte är lika "förlåtande" när det gäller HTML.
Eller rättare sagt XHTML - som ju nu är det som har ersatt alla varianter av det gamla HTML upp till ver 4-nå'nting.
Kanske du kan få användning av en del tips och råd från ett ställe som -> Webdesignskolan
Eventuellt kan du också få tips om någon gratis HTML-editor som är bättre än Publisher - som egentligen är ett (begränsat) program för att göra trycksaker …
Jag vet att dom finns, men använder själv mest Dreamweaver som är allt annat än gratis.
Lycka till !
---DKJ---
===================
Photoshopkurser online
http://jgraph.se
===================
1# jo jag vet det var därför jag skrev OT, men har även skrivit på datorn iFokus (hittade inte den sajten förrenefter den här)
2# jaha ockje, men tack för all din information! har försökt mig på att hitt ett nytt program nu, har försökt mig på dreamweaver förrut men är nog för stressad för att sitta ner och lära mig det ;)
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas