Hur skulle ni göra?
Åhh hon är ju så söt!! Men jag hade nog inte beskurit bilden.
# Ja, hon är en riktig godbit
Håller med om att bilden är snygg i sig som helhet. Ska nog ta bort bakgrunden kanske och lägga till någon skugga… hm.. ska klura lite på det! Jag gillar ju canvasdukar, så det kanske vore coolt att framkalla bilden på en sån.
Ja det skulle vara jättesnyggt på duk 

Jättesöt tösabit!
Prova att konvertera till s/v allt utom rosen behåll färgen på den - lite varm bruntoning - ev lite försiktig softfocus - men ej på ögonen.
#5 Jag prövade att göra det, rosen är ju så snygg och jag älskar svart/vitt, men jag fick inte till det så bra. Tack för tipset iaf 
får man försöka?
#7 Ja men visst, det går jättebra :-D
#9-10 Wow, vad snyggt det vart. Tack för att du tog dig tid att pilla med bilden
Jag gillade den första mer och det är för att jag älskar svart/vitt. Jag ska nog ta och framkalla den på canvas, nr. 1 alltså. Tror att det kan bli riktigt snyggt. Vore jätteschysst om du har tid att berätta hur du gjorde? Jag fick då inte till det alls när jag försökte.
Jag använde magnetisk lasso för att frilägga rosen, tryckte in shift så jag kunde markera ögonen också.
Sen la jag på 5pixlar Fether så det inte ser så utklippt ut.
Inverterade markeringen och justerade levels lite, och höjde kontrasten lite lite.
Sen tog jag shadow/highlights. Shadow's fick stå på noll men drog lite i highlight's för annars blev hon så ljus i ansiktet.
Sen tryckte jag på Desaturate och vips blev det gråskala.
Sen tog jag variations, drog reglaget till 1 och tog en röd och en gul variation.
(skillnaden mellan bilderna är bara att variations stog på 2 i den andra bilden)
Sen inverterade jag markeringen igen och ändrade level's på rosen och ögonen. Testade lite med kontrast och shadow/highlights men tyckte det blev bättre så här.
Det var nog det hela tror jag.

Finns en bra guide på hur du gör en bild svart/vit med detaljer i färg på moderskeppet
det är där jag har tjuvkollat :P