Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 377 ggr
LilleBell
0

Före & Efter Porträtt

Har här några poträtt bilder som är lite småredigerade.
Kritik tack! Både posetiv och negativ :)

LilleBell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Före

LilleBell
0

EFTER

LilleBell
0

Före

LilleBell
0

EFTER

Lite överredigerade fransar, jag vet, men det var syftet :)

Lynxx
0

Ja vars - men ja tyck allt att de e bättre att ögonen syns.

LilleBell
0

#5 Okey :)

laimer
0

På min skärm blev din bild med ögonfransarna väldigt kluddiga och mörka. Vet inte vilket program du jobbar i, men har du ett program där du kan jobba i lagar och känner för att prova en variant på denna bild utan att förlora de överdrivna ögonfransarna. Så prova med att lägga fransarna på ett eget lager och rita upp dem med en ngt tunnare pensel som är 100% hård zooma in fransarna och bilden ordentligt så att du kan arbeta med att justera de enskilda fransarnas strån genom att ta bort lite snett med suddet (100% hård, opacity 100%). Likså tror jag att ögonen skulle vinna på om du förlängde den svarta linjen ända in till tårkanalerna som du gjort på undersidan. Välj dock en lägre opacitet och en tunnare pensel så att du får bibehåller djupet och formen runt ögat.

Kanske ngn reflex i ögonvitan? En liten spegling i Irisen bara titta på din förebild som inspiration, och kanske även en djupare lila punkt för pupillen.

mvh
laimer

LilleBell
0

#7 Tack så jätte mycket! :)
Det där har jag kladdat i paint, haha :)
Men ska kanske lägga ner lite tid på o lära mig ps cs3 som ligger och skräpar i datan :)

pessimisten
0

Jag blir mållös, det är allt jag kan säga.

(det är inte positivt!)