Redigera bort benet?
Första försöket är det bästa, men rätt skarp linje mellan skärpa och oskärpa.
Det andra har väldigt mkt upprepningar (kloningen), dvs man ser typ 6st likadana linjer där du klonat samt att du råkat klona med päls från kaninen.
Men tycker nr1 kan fixas med skärpan och oskärpan lite mer så blir det väldigt bra :)
Mitt försök var bara ett exempel på hur man kan göra. Tanken var att Caifeen skulle arbeta vidare själv med bilden.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
okays.

Varför klonade du dit ett extra öga? Det ser lite ..konstigt ut. :S
Tycker du …..på vilket sätt ?
Jag måste erkänna att jag hade problem med bilden Jag fick inte ihop ett intryck …..tyckte kaninen såg underlig ut ……ögat saknades och ett öra syns knappt …….det lite suddiga på höger sida. Men det kanske bara är min fantasi som spelar mig ett spratt.
Jag menar inte att kritisera fotot…..bilden är jättefin……men jag fixar inte att få till den bra.
Jag kanske ska tillägga att detta är den första redigering jag gjort…..kanske den sista också.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

#7 det där extra ögat gör så att kaninen ser sned ut, nästan lite missbildad faktiskt.
Redigeringen hade blivit mycket bättre om du hade struntat i ögat! :)
På den första redigeringen tycker jag att skärpan och oskärpan på gräset är för markerande. Det hade varit snyggare om skärpan tonade ut mer i oskärpa.
Och nosen och frampartiet ser tyvärr lite "hugget" ut. Men det är svårt att klona, och inte heller det roligaste man kan göra, så det är ett bra försök. Kloning kräver en del övning och träning.
Den andra bilden… ja jag såg faktiskt inte först att ögat var ditklonat. Så jag tycker att det med en liten annan vinkel hade sett helt okey ut. Här tycker jag nospartiet ser bättre ut. Fläckarna som blivit av kloningen i gräset går att fixa till. Men man bör tänka på vid kloning att man inte tar avtryck från samma ställe hela tiden. Utan från olika ställen så att det inte syns att man klonat.
Bra försök från båda två…
Jag vill också tillägga att den här uppgiften är INTE lätt. Benet ligger alldeles intill kaninen. Och för att få detta riktigt snyggt utan att man ska se att benet är borttaget kräver sin man helt klart.
Man kan ju alltid klippa ut hela kaninen och fixa en annan gräbakgrund. Om man orkar förstås, sånt tar sin lilla tid…