Action problem
Jag använder PSE 5. Försöker köra en Action som är kompartibel med PSE 5.
Jag får upp ett felmeddelande….se bild.
Hur åtgärdar jag problemet ?
Jag kommer inte åt att markera lager 1 och kopia 3 som det står. Det bara plingar i datorn.
Om jag trycker på "stopp" börjar ju allt om från början igen och samma ruta kommer upp.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Måste du inte stå i rätt lager för att det ska fungera?
Så tänker jag också.
När jag börjar med en tombild och trycker på den effekt jag vill använda så skapar den själv 4-5bilder med transp bakgrunder.
Den lilla rutan dyker nu upp om att "Objektet Lager -Lager 1 Copy 3" är inte tillgängligt för närvarande.
Jag kan inte aktivera det pga av denna ruta. Om jag trycker "Stopp" börjar allt om från början…med samma problem.
Om jag trycker "fortsätt" så arbetar den vidare men en massa delar i bilden saknas.
Kan det vara så att denna Action trots allt bara går att köra i PS ?
Kan det vara därför jag får upp dessa meddelanden ?
Ja du, jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Jag har ingen aning.

Det kan vara som du skriver i #3, eller att det är något steg som är gjort något med som inte riktigt stämmer med hur ett makro skapas. Lite svårt att förklara, men jag råkar ut för samma ibland…
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Det ser ut att bero på olika språkverisoner…
Actionet kanske inte hittar lagret eftersom det har blivit döpt till det svenska namnet "Lager 2 kopia 3" istället för "Layer 2 copy 3".
I och med att jag har PSE på svenska så kan man alltså inte göra något åt det……elller ?
Lagren öppnas ju upp av sig själv….jag kan…..eller hinner inte…. själv döpa dem.
Det kanske har något med att bakgrunden är genomskinlig att göra? Är bilden i Png? Bara chansar, har ingen aning om vad som är fel, men du kan ju pröva med vit bakgrund och se om det funkar.