fritt fram för förslag!!
Jag har ett delikat problem:
tänkte framkalla ett foto till min pojkvän i present. fotot ska vara på hans föräldragård, men där slutar fantasin fungera realistiskt för mig..
Jag tänker panorama, tänker speglingar i fönster, tänker en snygg ram med smal svart kant, lite passepartout med måtten 50x22,7.
jag har bilder, men kan också ta fler vilken helg som helst.
finns där någon som har lust att spåna fram nåt vettigt med mig? alternativt titta på mina förslag och uppmärksamma felen ^_^
Vad använder du för program?

photoshop.
men inDesign är mitt favoritprogram, om det skulle göra något bättre :p
paint är också en klassiker jag suttit i mycket. Men där slutar nog mina kunskaper.

kanske ta den där panorama bilden och dela upp den på ett par canvas tavlor i lämplig storlek
#2, Nej, photoshop är rätt för panorama, vad jag har hört iaf. Det gäller att ta bilderna snabbt efter varandra, så ingen förändras i bilden. Sedan ska det finnas en funktion i Ph som monterar ihop panoramat.
Annars finns det en mycket enklare sätt. Ta en bild från stort avstånd (se till att den blir riktigt skarp, använd stativ?) och sedan beskär du helt enkelt bilden efteråt. :)
PS. Har inte tillämpat detta själv, utan fått det från boken "digital fotografi" som jag håller på att läsa.