insekt.redigerat
Hej :-)
Tycker att du lyckades få fram insekten bra.
Mycket inspirerande :-) Är dock lite nyfiken på hur du gjort, vilket program jobar du i. Det vore kul med en enklare beskrivning av hur du gjort och vilken typ av fotoformat du jobbat haft som ursprung jpg, tiff, orf eller annat. Det blev ju en markant skillnad mellan redigerad och oredigerad. Ngt tips kanske så att man kunde prova på att redigera ett eget kryp :-)
mvh
laimer
Kul att du gillade den:)
Jag använder mej av Adobe photoshop,jag jobbar oftast i originalstorleken i JPEG. Hur jag gör beror på vilken förutsättning bilden har. Kommer inte ihåg just hur jag redigerade denna bild. Jag brukar ofta använda mej av Ljus/Skugga justeringar,just adobe har många möjligheter i bara det. Sen finns ju skärphjälp och "grus"reducering och färgjusteringar. Oftast när jag jobbar med en bild ser jag varteftersom vad jag kan göra mer som kan "lyfta" fram bilden…Inte vet jag om du blev något klokare av min halv virriga förklaring
Jo då
jag hänger med.
Skall se om jag har ngn trevlig insekt på lager att prova på. Själv arbetar jag i PSCS2 på engelska.
Kul med insekter.
Har du flera som du kanske är sugen på att dela med dig av?
mvh
laimer
Jag har ju insekter i mitt fotoalbum här på iFokus,eller är det före/efterbild du tänker på?
Oh vilken söt liten rackare 
Du har helt klart förbättrat bilden och fått fram mer detaljer. Bra jobbat!!
haha…ja annars hade jag svimmat om det kommit en spindel stor som en elefant *asg*