Enklaste friläggning
Jag behöver frilägga produktbilder som är fotograferade mot vit bakgrund. Den vita bakgrunden är inte helt vit utan ljust grå. Hur gör jag det på enklaste sätt?
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag skulle använda Markera färgområde eller kanaler
Markera färgområde hittar jag inte i Photoshop Elements.
Vänliga hälsningar
Niklas
Aha….jag tänkte inte på att det var element. Då finns det kanske inte där.

Enklast beror på vad du ska frilägga. Är det tydliga kontraster mellan för- och bakgrund föreslår jag lassoverktyget (vet inte exakt vad det heter på svenska nu).
Är det mer komplicerat så är nog kanaler ändå det bästa för elements…
Att få det gråa vitt gör du genom att sätta vitpunkt för det gråa med nivåer - alltså pipetten för vitpunkt i nivåverktyget.
Här har du en del om frilägganingar i PS, kanske kan ge lite tips om vad som kan göras.
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

hmm enklaste är nog att posta bilderna här och låta proffsen hjälpa dig med det :P
#5: Nja, jag behöver kunna det själva, men tack för tipset.
Det handlar om hundratals bilder.
#4: Vitbalansen är redan satt, men det blir aldrig som en frilagd bild på vit bakgrund. Kontrasterna är tydliga så det är möjligt att lassoverktyget eller snabbmarkering är det enklaste.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jo jag förstod det fast du får hålla med om att låta någon annan göra jobbet är enklast :P
Men photoshop, ändra nivåer så du får vit bakgrund så du kan markera det du vill frilägga. så skulle jag göra.