Manipulation och painting
Äntligen färdig med en bild som jag haft massor med problem med.
För det första är det mitt eget fel, efterssom jag valde en stock modell med kläder som jag sedan kände var helt fel. Men då hade jag redan lagt ner en dags jobb på den, så jag fortsatte ändå.
Jag hittade en kjol som jag klädde i textil. Överdelen fick jag måla dit och även den sedan täcka över med textil.
Pärlor, hår och hud har jag målat.
Stockmodell från DA
Ett 48 tim jobb. Hoppas ni gillar den. Själv är jag utmattad *asg*
Ps! Skulle länka som jag brukar, men det strulade bara.
Originalbild
Fin fint
~Medarbetare på ridtravare.ifokus~
Cindy :-)
Detta blev väldigt fint, jag tycker verkligen att du har en bra fingertoppskänsla för detaljerna. Snyggt att du skuggat under pärlorna. Mycket inspirerade.

mvh
laimer
Tack för era kommentarer. Kul att ni tycker om den. :)
Jättefint som vanligt. 
Du är suverän att göra om bilder….
Vackert:P
Tycker om att du inte länkar, lättare att klicka här juh (man kan ju se dem i storskala här med numera)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#7 Jo jag vet… men att jag länkat beror på att jag egentligen inte är tillåten att lägga dessa bilder utanför DA när jag använt stockar därifrån. Det är därför jag brukar länka istället.
Men nu funkade det inte. Vet inte varför.

förutom att det var otroligt fint och begåvat gjort så undrar jag vad stock är?
#9 Stockbilder kallas de bilder man får lov att använda när man ska träna på bildredigering tex.

Hej har du någon beskrivning hur du gick till väga med denna bilden? Mvh Åsa
#11 Ja det skulle bli en ganska lång beskrivning om jag skulle beskriva i detalj hur jag gjort.
Men i stora drag så började jag med att klona bort håret på flickans axel. Sedan måla huden och ansiktet. Sen gjorde jag en friläggning av modellen. Letade fram en bakgrund som stomme, sen monterade jag de detaljer jag ville ha med. Så som växter och dyligt. Såg till att allt smälte in genom att skugga och ljusa upp olika delar.
Sedan målade jag håret och ritade pärlorna i håret.
När det var klart ville jag ändra kläderna. Så jag målade över själva skjortan hon hade. Använde dodge and burn för att få formen på den. Sedan la jag över ett tyg med blandningsläge Täcka över.
Kjolen är en stockbild, så jag monterade den med omforma verktyg. Och sedan klädde jag även den med tyg.
Nätet på halsen har jag ritat. Och även pärlorna på tyget vid halsen är ritade.
Sedan har jag då kollat skuggor, ljus och färg. Och gjort de slutliga justeringarna tills jag tyckte att jag var nöjd.
Det var mycket att pilla med på den här bilden. Och det strulade för mig vid några tillfällen. Så det tog mig över 40 timmar att göra den. Så lång tid tar det normalt inte.
Så du förstår nog att jag inte kan göra en fullständig beskrivning över hur jag gjort. :)
Men detta är i stora drag hur jag gick tillväga. Hoppas du ändå fick svar på din fråga.
Om det är någon speciell detalj du undrar över så får du fråga. 
Det är verkligen jättefint :D

Tack Cindy…. hoppas jag inte var till besvär… jag ska testa någon bild en dag när jag får mer tid över! Men tack jätte för att du skrev ner detta! Mvh Åsa
#13 Tack så jättemycket :)
#14 Det är absolut inget besvär.
Det tråkiga är bara att det inte går att förklara kort hur man går tillväga. Det är många olika moment i en sådan här bild. Och egentligen behöver man gå igenom varje moment för sig.
Men det är bara att du frågar om det är något mer i detalj du undrar över.
Oj hjälp hur orkar du göra såna där saker? jättefint iaf O.o
#16 Tack. Ja det handlar väl inte så mycket om att orka. Utan mer om att jag tycker att det är roligt. När jag sitter och håller på med egna bilder så är det ju ingen stress alls, och jag gör det av eget intresse, och för att träna mer på olika saker eller prova nya tekniker. Så det är inte jobbigt alls :)

Jättefin bild, verkligen! Älskar hennes ansikte och hår. :) Och bakgrunden.
#17 ahh okej men jag skulle aldrig klara av att sitta i timmar/dagar och hålla på med en bild..
#18 Tack så mycket :)
#19 Nä, vi är ju alla olika. Intresset för bildredigering är ju såklart väldigt varierande från person till person.
Och vi har ju alla olika mål.
Ja precis.. Men mitt photoshop klarar ju inte av så mycket heller.
#21 Gör det inte? Hur menar du?
Det är för enkelt.. Skulle vilja ha CS3 men vi har bara råd med olaglig version och det gillar inte pappa D:
#23 Det finns många som sitter med gamla versioner av PS men som ändå kan göra de mest fantastiska saker.
Mjo men inte jag :P
#25 Jag menar bara att ditt gamla PS fungerar 
Vad har du för version?
Jag har Elements 2.0Inte helkasst men jag har liksom tröttnat på det..
Jag var närapå att få ett cs3 av mammas kompis, men pappa sa nej..
Ska testa att ladda ner GIMP..
Ja du kan ju alltid prova. Jag vet att en del här använder GIMP. Och som jag förstått så är dom jättenöjda med programmet.
Men jag hittar inget GIMP som fungerar på min mac.. mysko
#31 Inte? Oj! Det var ju inte bra.
Tack så jättemycket Playja. Det är verkligen roligt att du tycker om dom. :)
#32 nää.. Jag får spara i några år så har jag råd med CS3 xD
Men studerar du eller? Det finns ju i så fall studentrabbat. Och då tror jag PS bara kostar ca 2000 kr
jag är 12 ^^
Jättesnyggt gjort!!! men nog är du väl nöjd själv efter 48 timmar, när utmattningen lagt sig
Vet du..jag läste så tokigt i din text..:)) jag läste…tjock modell inte stock modell..men vad jag blev fundersam..hon var ju inte tjock någonstans..haha! man har roligt ibland pga. sin ordblindhet.

#38 ha ha… ja jag var glad att jag äntligen var färdig kan man säga *s*
Nu i efterhand så ser jag mer mina misstag. Saker jag borde lagt ner mer tid på. Men så är det.
Och det är väldigt sällan jag har ork eller energi för att plocka upp en gammal bild för att förbättra den. Bilden är gjord, den är historia *s*
Bättre att lära sig av misstagen till nästa bild 
Ja det där med att läsa fel har jag många roliga exempel på. *s*