Kan någon göra en vattenstämpel
Skulle bli glad om någon
ville göra en vattenstämpel
till mej.
Min syn har försämrats
så mycket att jag inte
kan göra den själv.
En sådan jag kan sätta
på mina foton.för att tjuven
inte ska sno bilden.
Den som kan/vill göra den kan
pm.a mej.
Kram Jenna
En vattenstämpel är absolut bra att ha på sina bilder. Men tyvärr så hjälper inte det mot "tjuvar"
Jag bråkar hela tiden om mina bilder som ligger överallt på nätet, på olika sidor. Trots att jag har vattenstämpel, och på vissa har jag Deviantarts stora fula stämpel. I regel hamnar dom på utländska sidor och det är väldigt jobbigt att få bort dom. Oftast omöjligt.
Alldeles nyligen fick jag hjälp att plocka bort 21 av mina bilder som låg på Photobucket hos olika personer.
Och för ett par veckor sedan hade en tysk fotograf en av mina bilder på sin hemsida. Med sitt företagsnamn på.
Numera lägger jag in en Digmarkmärkning. Vilket man gör lätt i photoshop. Då finns copyright info i bilden.
Den funktionen ligger under Filter.
Men det kommer aldrig sluta stjälas bilder över nätet. Så en vattenstämpel, (även om den går att ta bort) är i allafall bra att ha.
Tack för ditt svar.
Har i vanliga fall bara mitt namn på fotona. Men skulle vilja ha mitt barnbarn på hemsidan och förutom att göra den oklickbar sidan så kräver föräldrarna vattenstämpel på fotona.
Men jag ser inte längre göra något i mina bildprogram. Så jag skulle viölja ha hjälp att göra en.
Jenna
Okey, jag kan hjälpa dig om du inte redan fått hjälp.
Pmar dej
Stämpeln är skickad till din mailadress som du uppgett här på sidan.
Tackar så jättemycket för hjälpen.
Kram Jenna

kan man lägga något liknande som Digmarkmärkning utan att använda sig av digimark? något som inte kostar för mycket.
#8 Ja enbart en vattenstämpel kan du ju alltid lägga där. Men Digmark är ju bra då du får in info i bilden. Och det kostar inget.
Digmark???????
Jenna

men med demo versionen så får man väl inte dit något personligt, bara att det står copyright eller så, eller har jag missat någon inställning?
#11 Jag vet faktiskt inte hur det är med demoversionen. Men du kan väl kolla. Det ligger ju under filter.