Suburbia St.Pete *Kritik önskas*
Hoppas på lite konstruktiv kritik på denna.
Har inte originalen just nu men kanslänga upp senare.
Bilden består av tre bilder.
Bakgrund, molnen och damen.
Ser ni något som kan göra bättre på denna..?
Hur känns den?
Spontant, allmänt?
Var gärna petiga.
tack.
=)
Jag gillar bilden. Jag tycker om den där sortens bilder. Härligt ljus. Det är inte riktigt trovärdigt, men det är kanske det jag gillar.
Vänliga hälsningar
Niklas
Superbra bild!!! Jag gillar stämningen i bilden. Ett jättebra jobb! 
Var snäll och skriv var stockbilderna kommer från. Och det skulle även vara kul att se något original.
Tack ska ni ha!
Niklas: När du nämner "inte trovärdig" menar du själva motivet eller får du känslan av att det ser inklippt ut? Motivmässigt eller tekniskt? Vore skojj att veta! =)
Cindy: Det är mina egna bilder alla tre.
Här förklarar jag liite mer ingående.. =)
Ska posta nåt original sen.
Har inte access till dom bilderna just nu.
Tack för kommentarerna!
#3: Det ger inte känslan av inklippt. Det är ljus och skuggor som inte är riktigt trovärdiga.
Modellen har ljus över magen. Om ljuset vore så starkt från vänster skulle inte hennes skugga från gatlyktljuset vara så mörk. Dessutom skulle det ljuset kasta en liten skugga till höger om modellen.
Gatlyktorna ger smala fina ljuskäglor. I "verkligheten" sprider de sitt ljus över ett större område och mindre kontrollerat. Även i lätt dimma.
Jag skulle inte vilja att du ändrade något av ovanstående för då försvinner mystiken i bilden. Bildens tjusning är att ljuset faller på ett oväntat sätt. Gjorde det inte det skulle bilden bli rätt ointressant.
Vänliga hälsningar
Niklas
Tack Niklas!
precis sån feedback jag önskar!
Du har rätt och jag har själv funderat lite över att sätta nån slags ljuskälla kommandes från vänster samt lätta upp skuggan som faller på marken.
Jag kan testa o se om det kanske blir lite bättre.
Sen tycker jag att byggnadens ena vägg är för mörk så den tänkte jag ljusa upp lite.
Det där med ljusstrålarna från gatlyktorna.
Det kommer jag nog behålla som det är, för det ger en feeling av att det är lite illustrerat vilket jag gillar.
Stort tack!
=)
#5: Jag tycker som sagt inte att du ska ändra. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Vilken otrolig bild. Finns bara en sak som retar mig enormt!
Mina ögon dras HELA tiden till Herr Gårman, irriterar mig
Tycker den sticker ut alldeles för mkt (men eftersom du verkar ha bra koll på vad du gör så är den nog kvar m flit)
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Jag gillar absolut bäst den första versionen. Tänker speciellt på himlen och färgerna.

har kollat in din sida och den bilden du visar upp här är inte din bästa - det finns andra som är bättre!! Sen gillar jag din stil. det är helt enkelt übersnyggt!!
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
håller personligen inte med någon av er tyvärr…men tack ändå! 
Smaken e som baken!