Det har jag fått förklarat för mig, men fatta inte och det funka inte xD
Skriv ditt namn med snygg font på en transparent bild eller lager
sedan sparar du bilden som pensel .gbr . Vill du har mer än namn så är det bara att lägga till en blomma, © eller vad det nu är som du vill ha..
Glöm inte! Spara penseln bland de andra penslarna "brushes", ge pensel ett namn och uppdatera penseldialogen så kommer din nya pensel dyka upp.
På mig står det så härt när jag ska spara, och jag suger på engelska.
" your image should be exported before it can be saved as GBRfpr the folloing reason:
GBR can´t handle layers
flatten image
the export convirsion won´t modify your orginal image "
Vad betyder det?
Du ska lägga ihop lagrena?
Jag ska alltså få upp penseln i "penselfönstret" ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag får det inte att fungera. Är det någon som kan ge en pedagogisk instruktion punkt för punkt.
Jag ger penseln ett namn och uppdaterar penslarna men icke att det funkar.
Vad menar du med "spara penseln bland de andra penslarna "brusches" ? Kanske där jag gör något fel. Jag spara den där det står GIMP Pensel och därefter som .gbr
Ja så låmgt stämmer det….så gör jag.
Men…..då är det något annat som blir fel…..hm.
Hmm det var konstigt. Du har uppdaterat? hmm.. kanske du inte letat ordentligt bland dina penslar.. *S*
Sorry, jag vet inte vad som blir fel :-(
Jag ska väl se penslarna i "penselfönstret" alltså när jag trycker Shift CTRL B
Men det blir vitt bakom på min :( Hur ska man lagra den som en pensel? Jag har gjort som ni har sagt, men det står aldrig att man kan lagra den som en pensel :S Hur gör man?
Om det blir vitt bakom så har du kanske glömt ta bort det vita lagret. Man ska bara ha kvar det transparenta lagret.
Så här gör jag:
Arkiv - Ny --150 x 200 pix
Lager öppna ett nytt lager med transparent bakgrund
Klicka CTRL L …här ser du ett vitt och ett rutigt lager
Klicka på det rutiga lagret. Det är detta du nu ska arbeta med
Lägg in en text eller rita ett motiv
Gå till lagerbilden och flytta ner det vita lagret OCH TA BORT DET VITA LAGRET
Klart….nu ska du spara penseln
Arkiv-spara som.. döp penseln
Sparas i--- Administratör--Gimp 2.4---brusches
Där det står Alla Bilder…ska du klicka på Gimp-pensel Gbr
Välj filtyp….Gimp pensel
Spara
Shift CTRL B …nu komemr du till penselmenyn
Högerklicka i bilden och uppdatera penslar
Nu ska penseln finnas i bilden.
Lycka till
Det jag hade problem med var att spara penseln på rätt ställe.
Jag gjorde rätt hela vägen men sparandet blev fel. Till sist lär man sig. Kul att kunna göra egna penslar.
Men det blir ingen pensel den jag gör ändå om jag gör som du skrev.. :(
min pensel finns inte där :O
Nu körde jag ut min instruktion och provade att göra en pensel punkt för punkt efter den och jag får en pensel. Jag förstår inte vad som blir fel för dig…..tyvärr.
Det är väl inte så att du gjort en jätteliten pensel för då kan den vara svår att se.
Observerade du att du ska ange gimp-pensel på 2 ställen när du sparar ?
Jag kör inte Linux….kan det var det som skiljer …..jag vet inte.
Hur stor ska man spara penseln?
hm…
#22 Jag har GIMP 2.4.
Men den är inte där mina penslar ska vara.. Ska försöka igen då..
Det står GIMP brush
Fast det går på ett annat sätt att få den på bilden. Jag trycker på ôppna som lager (åpne som lag) och så bestämme jag vart loggan ska vara på bilden.
Plötslig nu kom penslarna dit dom skulle, konstigt, tack för att jag fick lära mig :)
Skönt att det löste sig till slut.
Ni vet att man kan använda photoshop-penslar också va? Själv har jag dock inte hunnit orkat ladda ner några penslar.. *S*
Jag testade ladda ner två slumpmässigt valda penslar och det gick bra. Lägg penslarna i gimps penselmapp (brushes kanske den heter) så borde det funka.
Filbläddraren ??
Linux kanske……en gissning bara.
öh.. jo. Men filhanteraren då.. (som heter Utforskaren va?) 
Jag hittar inget om penslar i utforskaren.
Knepigt….jag söker och söker….men…inget
Om du vet vad penslarna heter så kan du ju söka efter dem med den sökfunktion du har. Är det Windows så är det nog något i stil med Start→Sök, tror jag. Är det PhotoShop-penslar du söker efter och inte vet dess namn, så sök på *.abr. GIMP-penslar hittas genom att söka på *.gbr (Gimp BRush).
Men nu har jag lite problem igen… Det finns bara en pesenl och den försvinner ibland, men när jag gör en ny logga och lagrar den kommer den upp igen..
Det problemet hade jag också att penseln försvann. Den nya penseln låg bland penslarna men nästa gång jag loggade in var den borta.
Det berodde på att jag hade sparat den fel.
#40 Men hur gör man då, jag gör prick lika dant som det står där uppe,.
Du sparar alltså i Administratör--Gimp 2.4---brusches ?
Jag försöker klistra in en bild så du får se hur det ser ut hos mig men det går inte. Hur gör man ?
Hur gör man så att det står Administratör där då :? ….
Om du tittar på min förra bild där du ser administratör--Gimp 2.4---brusches. Till vänster på den raden finns en pil.
Prova klicka på den.
Då får du upp Documents and settings.
Klicka på det så ska du se Administratör i rullgardinen som kommer upp. Klicka på den så den flyttas upp på raden som på min bild.
#45 Ja, nu hittar jag det… Fast det går inte att göra så att det står GIMP och bruches på de andra, då står det bara Documents and settings och Administratör efter varandra…
Jag sitter och "tillverkar" penslar från foton och kom då att tänka på de instruktioner jag gjort.
Hur går det för dig……funkar det med penslarna ?
Hej! Nja.. GIMP 2.4 står inte där när jag trycker på Admin. Hur får jag den dit?…
måste man vara inloggad på "administratör" för att detta skall fungera?
YES! de funka :D

Skriver för att kunna titta här senare xP