Kollage?
Har fått i uppdrag av en travtränare att fota hans åringar och sedan göra ett slags kollage som han sedan ska ge till hästägarna. Formatet ska vara A4 och bilderna är fotade ..
Jag har bara ett litet problem, och det är att jag är kass på allt vad fotoprogram heter, och jag har försökt göra nånting i PSP (vilket är det enda program jag har förutom paint hehe) och det har inte gått så bra ..
Någon vänlig själ som kan försöka förklara hur jag ska göra? Jag bifogar en bild på ungefär hur jag hade tänkt att det ska se ut .. som är gjord i paint då.
(Flytta tråden om den är felplacerad)

Tyvärr kan jag inget om ditt program men layout mässigt skulle jag iallafall göra som i min bifogade bild - i textrutan skule jag sätta hästens stamtavla ( fyra, fem led ) fast ramen runt den e inte ens nödvändig egentligen. Hoppas att detta hjälper dig på traven. Arbeta så stort som möjligt helst A4 i 300dpi 3508pixlar x 2480pixlar om det ska bli bra i tryck/utskrift.

#1 Tack så mkt för tipsen :) Hm .. enbart bilder på hästen och hästens namn ville tränaren ha med .. iom att han först och främst ska skicka typ som julkort lr dylikt .. och han vill kunna skriva vad han vill i den lilla rutan :)