Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 761 ggr
nadnadiine
0

Lärde mig just att klona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första försöket blev ju sålagom seriöst, men ändå, gratta mig.. grubblat över kloning i flera månader xD

Sissi
0

Kloningsverktyget är kanon!
Här är en bild där jag klonat en hel del.

Bakgrunden och luciakronan är dit klonade.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

nadnadiine
0

aha, snyggt :D

SparklingTindra
0

#1 Vilken häftig bild! =D

Leakim72
0

härlig….. hur gör man för att klona en hel bakgrund? eller kanske sätta in en ny förgrund?  Jag brukar bara ändra på detaljer i en bild med olika lager och sedan använda pensel. kanske skall meddela att jag använder GIMP. inget negativt med det programmet…………

nyfiken.

mvh mikael

Hannybee
0

Man kan göra mycket med kloning… ;)

Här har jag till exempel klonat bort personen som höll i hästen+tyglarna+skuggan av människan. Lite jobb och tålamod krävs.

Johan-
0

Kan du inte lägga in bilden på hästen, som den såg ut från början:) så att man kan jämföra?

Hannybee
0

#6 Jovisst, det kan jag göra. fast när jag kommer hem, har den inte här på skolans dator.

Glorious
0

På min bild klonade jag/kopierade jag ut bladen så den ser lite… ja magisk/mystisk ut x'D Jag lärde mig klona igår mega roligt! :D har även en annan bild på en kattunge där jag klonat på en sladd osv. Kolla gärna i mitt fotoalbum ^^ <3

Hannybee
0

#8 Superhäftig!

#6 Okej, här kommer originalbilden då, innan kloningen. Har bara satt en logga på typ och smetat ut min kompis ansikte.

Glorious
0

Hannybee: Tack :) Tog bilden i sommras men färgerna e också lite anourlunda, gjorde lite mer styrka på färgerna så orginalbilden är ganska olik den jag ladda upp :P

#9: Det var coolt att du kunde klona bort människan o det och ändå få det o se så verkligt ut :) det ser inte alls ut som det vart någonting där innan :D <3

Hannybee
0

#10 Tack! :D