Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 989 ggr
Cindy-
2008-12-29 18:11
0

Missing love

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten manipulation. Bakgrunden är manipulerad med en av bilderna från sxc.hu.

Flickan är från DA

Länkar till original från DA och sxc.hu nedan.

http://faestock.deviantart.com/art/Belle21-107616065

http://www.sxc.hu/photo/510716

Glorious
2008-12-31 13:15
0

Underbar bild :) Asså vad betyder manipulera och så? eller vad är det man egentligen gör och isåfall hur gör man? :D

Hannybee
2008-12-31 19:29
0

Like it! ;)

Ayena
2009-01-01 12:50
0

Jättefint blev det Glad

LLennartsson
2009-01-01 16:22
0

Riktigt fina bilder <3. Me like

Stall Bråna

Cindy-
2009-01-02 22:16
0

#1 Fotomanipulation är när du förändrar en bild. Du  lägger till detaljer och/eller tar bort.

I mina bilder har jag tex gjort om en bakgrund genom att blanda den med andra bakgrunder. Eller detaljer från andra bakgrunder. Modellen brukar jag ofta måla hud och hår så hon får ibland ett helt annat utseende. Ibland kanske jag byter hennes kläder. Man förändrar helt enkelt. Man manipulerar. :)

Cindy-
2009-01-02 22:16
0

Tack för era kommentarer Skrattande

heliotropes
2009-01-02 23:35
0

Denna gillade jag, den blev snygg i färgerna och stilren. Inte för att dina bilder med fåglar och annat "plock" är osnyggt Flört den här var annorlunda helt enkeltGlad

Eva // medarbetare på Perser

werner
2009-01-03 03:43
0

Det där var den snyggaste bilden jag sätt att du gjort :) Gz as snyggt.

Glorious
2009-01-03 09:48
0

okej tack för svaret Cindy :) Men jag må då säga att du är verkligen bra på det, om jag skulle manipulera ja.. hm.. det skulle nog bli rätt overkligt haha men får väll prova någon dag :D

Metinia
2009-01-03 20:40
0

Helt fantastiskt! Riktigt snyggt gjort, jag gillar färgerna och mjukheten i framför allt hennes hud, men även resten av bilden har en otroligt härlig mjuk skärpa.

werner
2009-01-04 02:03
0

Måste bara komentera att det är sjukt bra att du stämplar dina bilder eftersom du gör så snygga måste dom vara åtråvärda att sno.

pellepiano
2009-01-04 10:41
0

Så roligt att få se före och efter. Blir alltid lika förvånad. Bra grind från sxc.hu. Den har jag missat.

Cindy-
2009-01-04 14:02
0

Tack för alla kommentarer Skrattande

#11 Ja det är kanske inte så roligt med en stor stämpel eftersom många tycker att det "sänker bilden". Men jag måste regelbundet kämpa för att få bort mina bilder som stjäls. Ofta ligger dom inne på Flickr eller på Photobucket. Där har dom verkligen inte förstått vad som är "mitt och ditt"

Tyvärr hjälper min stora stämpel inte ett skvatt. De stjäl bilderna ändå. Lägger ramar rung, och skriver dit sitt namn. Sen tycker dom att det är deras bild.

#12 Tack Pelle. Jo det finns en del bra stockbilder inne på Sxc.hu. Men de flesta köper jag på Dreamstime. Men det har blivit sjukt dyrt att köpa bilder tyvärr.

werner
2009-01-04 19:15
0

Ha orginalbilderna kvar i datorn utan stämpeln och gör en hårdstämpel som syns mer än den där så bilden känns förstörd för dom som försöker sno för jag är en av dom som ser bakom stämpeln :)

Cindy-
2009-01-05 18:27
0

#14 Jo jag spar alltid originalbilden i Photoshop format i datorn. Då har jag alla lager kvar och kan göra ändringar om jag vill.

Det är bara på bilder jag lägger ut som jag använder stämpeln. Ibland har jag gjort den mer kraftig. Men det är så jättemånga som klagar och säger att hela bilden sjunker pga mitt vattenmärke. Det är ju också tråkigt. Men jag vet inte vad jag ska göra.

Dom stjäl ju bilden även om jag har vattenmärket på. Det är väl så att man måste vänja sig. Men jag blir lika arg varje gång.

En gång var det en fotograf i Tyskland som fått händerna på en högupplöst bild som jag deltog med i en tävling. Jag vann tävlingen, och av en slump hittade jag min bild på hans företags hemsida. Det visade sig att han var fotografen till själva modellen jag hade jobbat med. Och då tyckte han att han hade rätt till bilden. Vilket han naturligtvis inte har. Han har rätt till sitt original. Men inte till bilden jag jobbat med i två dagar.

Det blev hemskt jobbigt. Men många av mina snälla vänner på DA kontaktade sina advokater, och till sist var han tvungen att ta bort bilden.

Men hur det än är så har han min högupplösta bild. Och det finns inget CO märke på den alls.

Glorious
2009-01-05 20:56
0

Det är verkligen synd med bildstölder :o många vill ju ha berömmelse för bilder och så… men hur kul är det att få berömmelse eller tom. kritik till något som inte äns är sitt eget? Det är ju mycket roligare att ha kämpat ihop något eget som man kan vara stolt över… dom verkar ju inte ha något eget liv utan tar av andras… Obestämd

werner
2009-01-05 22:02
0

#15 Ja vad kan man säga mer än att det är tur att advokaterna ville ta det men irriterande att folk är så dåliga så dom inte kan skilja på ditt och mitt :/

werner
2009-01-05 22:08
0

Letade upp dig på DivArt och jävlar sicka bilder du hade där fastnade för flickan som gråter vid ån osv.. jävligt snygga saker.