Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettgimp
Läst 880 ggr
fotokrafs
2008-12-24 00:38
0

Var är snön?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Länge sedan man lekte med bilder, men nu har man gjort lite i alla fall. Testade Qtpfsgui och sen lekt i GIMP.
Försökte mig även på att göra en vinterbild av en sommarbild, men vem lurar man? Det är fortfarande löv på träden :P
Orginalbilden är längst till höger

Vore lite kul om det kom lite snö så man kunde ta lite vintersnöbilder Skrikandes

fotokrafs
2008-12-24 00:40
0

Har också lekt med GIMP för att göra små kaleidoscope-animationer. Lte kul och kräver inte så mycket kreativitet Glad

Förresten God Jul & Gott Nytt År på Er!

Cindy-
2008-12-24 02:25
0

Ja det var längesen man såg dig här!!! Kul att du publicerar lite bilder. Och jag gillar din vinterbild! (Trots gräset) *s*

LLennartsson
2008-12-26 10:40
0

heheh Snön ligger just nu i Småland :P

Stall Bråna

fotokrafs
2009-01-01 20:04
0

Jo, det var lite vitt i veckan. Frostigt i alla fall. Men inte orkade jag ta vinterbilder för det Skäms. Däremot tog vi en sväng förbi Nordens ark på Juldagen och tog några kort på djuren. I efterhand ser man att flesta korten blev suddiga och trista, "antagligen" inte tillräckligt ljust ute. Tigern var det tacksammaste motivet, kanske för att människobarnen såg lockande ut.Förvånad

Glorious
2009-01-03 10:07
0

haha :D älskar dina animationer! Vill också kunna göra sådanna, vet inte ur man animerar i PS CS3, men där emot i imageready… men min data är sönder där jag har imageready så jag får vara på vår familjs där vi inte har :( men i dina animationer ser det precis ut som de flyter ut o så…. xD jag kan typ bara göra sådanna som blinkar, kommer fram en för en osv… :P

fotokrafs
2009-01-06 14:18
0

Animationen i #1 är 25 bilder Förvånad
fast den är gjord på 5 bilder som tonar in i varandra.
Min avatarbild är massa olika små bilder (49st), ganska tidskrävande att göra för jag gjorde den från scratch i GIMP (borde spela in ett makro om jag får för mig att göra en sådan igen).