Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 519 ggr
suefia
0

Hjälp ang. loggor i PS3

Hej!!

Jag behöver lite hjälp ang loggor. jag kan göra en logga och spara den, men hur hittar jag den sen ?! den e borta, jag har kollat igenom alla olika sorters kategorier med penslar, men hittar den ingenstans.. Kan någon hjälpa mig ?!

Lill-Kisse
0

Det får vi hoppas att någon kan. Berätta först vilket operativsystem du har, vilket program du använt för arbetet och vad du döpte din logotype till. Det är väl det du menar, när du skriver "logga"? Vilken filtyp är den sparad i, dvs ändelsen efter punkten?

suefia
0

nej ^^

Logga på en bild, copyrighttexten ^^

stämplar som man gör och vill spara :)

Lill-Kisse
0

OK. Då vet vi att det är en logotype. Vad fick den för namn? Sedan undrar jag vilket program du har använt för att skapa loggan? På det sättet kanske vi kan komma på vilken filtyp den har fått.

Jag tror ju inte att du ska leta efter loggan i det program där du skapade den, utan man söker den via ett bildvisningsprogram eller med hjälp av "Utforskaren" om man använder Windows på sin PC. Har du sånt?

Glorious
0

mina penslar sparas oftast i abr :) när jag vill ha min logotype brukar jag klicka på definiera penselförinställning och sedan sparar jag den också ifall om den skulle komma bort :P

Lill-Kisse
0

# Där är jag helt off-side. Vad är abr? Det är väl någon fiffig term i programmet du har, antar jag. Vad heter programmet?

Glorious
0

abr är filtypen, alla mina penslar är i abr fil :)   Programmet- Photoshop CS3

Lill-Kisse
0

#6  Då fattar jag lite bättre. Tyvärr har jag inte Photoshop, så det var därför jag inte kände igen filtypen.

I och med att du vet filtypen, kan du söka på andra sätt. Om du har Windows på din PC, kan du klicka på "Start" nere till vänster och "Sök". Sedan väljer du "Alla filer och mappar".

Skriv så här på den översta raden: *.abr       

Inget i den mittersta

I rutan längst ned ska du välja rätt mapp, om du vet vilken. Annars får du peka på "Lokal hårddisk".

Sedan sker en sökning och alla filer som slutar på .abr kommer att visas. Då känner du förhoppningsvis igen namnet på den du letar efter och kan klicka på den.

Kanske en metod som du har nytta av?

suefia
0

nu fungerade det ÄNTLIGEN för mig!! tack allihopa för hjäpen :D

Glorious
0

Varsegod :)  Det är jättekul att bara kunna vara till hjälp! <3 Cool