Plug-in filter Photoshop Elements 5
Jag har plockat bort en del plug-in filter som jag inte använder.
När jag öppnar Photoshop Elements 5 och Filter ligger de kvar i rullisten. Hur tar jag bort där ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
putt

Jag har inte just det programmet, men ett par andra Adobe-program. Har du kontrollerat vad du kan göra under Verktygsfältet?
Via verktygsfältet kan jag inte få upp PSE.

# Jag hoppas att du har ett val för "Verktyg" inom PSE, eftersom det finns i andra program för att man ska kunna anpassa vissa detaljer efter egna behov. Titta längt upp i listen och dra ned rullgardinerna och se om det ligger något sådant val där.
Det finns ingen rubrik "verktyg" i PSE men det finns ju en s.k. verktygsrad där man kan justera men där går inte filter justera eller ta bort.

#5 Det får man verkligen kalla otur! Då undrar jag om Adobe har hittat på något annat namn för att göra sådana justeringar. I en del program kallas motsvarande sak för "Anpassningar" eller något sådant. Man får leta noga under varje rullgardin och testa sig fram.
Eftersom jag inte har exakt samma program, vågar jag inte ge mer tips än så här. Hoppas att någon som har programmet vet mera bestämt, vilket val du ska gå in på.
Har du varit inne i DEN HÄR DATORN - PROGRAM - ADOBE - PHOTOSHOP - PLUG INS - FILTER och plockat bort dom?
Ja mapparna är borta under Plug Ins---Filter. Lika fullt syns namnet på filtret i rullmenyn under filter.
I går tog jag bort ytterligare filtermappar och de ligger också kvar i menyn. Det var fler demo som då ligger där och tar plats.
Det slutade med att jag avinstallerade PSE och installerade det på nytt så nu är allt borta.
Jag skulle gärna vilja ha fler tips om varför detta händer. Nästa gång jag laddar ner plugin demo kommer det väl att bli så igen.
Jag börjar tro att jag har ett måndagsexemplar av PSE.
Ja du det verkar verkligen konstigt.
Jag har själv gjort samma sak som du. Alltså tagit bort Plug-ins. Men de har försvunnit från rullisten efter omstart av PS.