Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 862 ggr
piahs
2009-01-15 17:48
0

Lite Nostalgi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att ha suttit och tittat igenom mappen Photoshop jag har på datan så blev man lite nostalgisk. Länge sen man gjorde nåt seriös eller vad man nu ska kalla det, men efter att Cindy o jag konstaterat att det kommer in för lite bilder här på sidan så tänkte jag visa några av mina alster. Det tråkiga är att jag inte har några förebilder att visa då det ligger på cd skivor . Men alla bilder är mina egna utom vissa texturer men då hänvisar jag till dom! såå här kommer bild nr 1

Är en bild på min dotter och är sammansatt av 10 olika bilder. fåglarna från ven, kyrkorna från Lybäck, solnedgången från Perstorp och tösen från Oderljunga! ett av mina första arbeten jag gjorde! och kul var det

piahs
2009-01-15 17:49
0

Också en bild på Angeliqa där jag tränade på att lägga in bilder på varandra. Denna gjorde jag i Photoshop elements 2 och där finns inga lager *S* så allt är nogrannt suddat med musen! tog lite tid men det gick till slut

piahs
2009-01-15 17:51
0

En bild på grabben som jag var tvungen att testa efter att ha tittat på en videokurs hos www.moderskeppet.se med mattias. Texturen har jag lånat från honom oxå..Leta gärna upp den kursen ! Var himla kul att leka med denna bilden

piahs
2009-01-15 17:52
0

Tösen ville ha rosa hår så vad gör man! ändar i Photoshop ju! mycket billigare än hårfärg ju

piahs
2009-01-15 17:53
0

En disig mycket tidig morgon fick jag syn på det här ensamma trädet. Fri lek i Photoshop med ljus o skugga.

Cindy-
2009-01-15 17:54
0

Wow va läckra bilder!!

Alltså du måste ha haft ett himla jobb med bild nr två med tanke på att du jobbade i Elements 2.

Jag hade också Elements 2 när jag började. Och när jag gick med här hösten 07.

Det var så hemskt tråkigt tyckte jag efterssom jag inte hade några lager. Mycket mycket svårare att få till nåt snyggt. Men jag tycker att du har lyckats perfekt och superbra!!

Kul att få se dom!! Skrattande

piahs
2009-01-15 17:55
0

En liten filmaffich till bjuder jag på! sen så vill jag se era nostalgiska photoshoppade bilder…. för nu är jag inspirerad så jag måste sätta igång igen ju! var länge sen jag kände det sååå *S* och glad är jag att det gick att lägga in bilder här! har jag haft liiiite krångel med innan!

Cindy-
2009-01-15 17:56
0

Oj, jag hann bara publicera så låg det tre nya bilder här *asg*

Oj oj oj trädet är supersnyggt. Det gillar jag verkligen. Skrattande

De andra två bilderna är också kul. Hårbilden är häftig :)

Så bra att du kollat Mattias video. Jag gick hand kurs och jag tyckte att den var mycket givande.

piahs
2009-01-15 17:57
0

Tack Cindy för din härliga kommentar! Måste erkänna att jag har fortfarande kvar elements två för jag älskade det programmet och man gör inte av sig med en gammal vän ju *S* så hon ligger här i datan och jag tittar till henne i bland!

Cindy-
2009-01-15 17:57
0

Sista bilden också superkul!! Du är ju jätteduktig!!! Sätt fart och bildredigera med dig!!! haha

piahs
2009-01-15 17:58
0

haha japp jag ska

Maathilda
2009-01-15 21:41
0

Den bilden med trädet är jättefin verkligen Glad

piahs
2009-01-15 21:54
0

Tack Maathilda! va glad jag blev Och tack Cindy! du får gärna använda bilden till några av dina vackra skapelser om du får lust nån gång!

Cindy-
2009-01-15 23:29
0