Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1104 ggr
Bullan
0

Ny friläggningsutmaning!

OkidokiSkrattande

Här kommer utmaningen….frilägg spindelnätet och sätt in det i någon kul miljö:) kanske med något som fastnat i det också:)

http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=download&id=778194

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Cindy-
0

Bullan, länken blev lite fel……….kommer till inloggningen.

Spindelnät!? Jösses!!

Cindy-
0

Ja ja………..kom så klart rätt ändå. Tänkte inte på att du hade numret till bilden i länken.

Men jösses Bullan! Menar du att jag ska klara av att frilägga det där??? *asg*

Får bli mitt kvällsjobb *s*

Ja nu ser jag att länken fungerar också Glad

Bullan
0

ja…utmaning var det!!!Cool

ska sjäv ge mej på det också!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kunde inte vänta, fick ta lite tid av lunchen för ett första försök.

Men som du ser till höger bl.a så är det ett par trådar jag missat, som inte kom med. Men dom är ju pyttesmå! Hur ska man få med dom?

Gör ett nytt försök senare i kväll när jag har mer tid.

Jonet
0

Denna tycker jag var liite väl svår för mig som är nybörjare.

Bullan
0

#5 För att lära dej frillägga, så börja med enkla saker som inte har päls eller hår. Och där bakgrunden är enkel. Finns många sätt att göra på.

Tex att frilägga paraplyet i den andra tråden…men kanske strunta i att göra det transparent!…för det tog länge för mej innan jag började förstå detta med friläggning…och jag är långt ifrån jättebra ännu! bara att öva och öva…finns nog inga genvägar!

Detta är en litet svårare utmaning!

Jonet
0

#6 Jag har gjort paraplytestet. Och klarade av att göra det transparent. Faktist ganska stolt över det xD

Bullan
0

För att komma åt bilden…så måste man logga in på siten!…ifall någon undrarOskyldig

Cindy-
0

#7   Såg att du gjort det! Och det blev ju jättebra! Glad

Jonet
0

#9 Tack så mycket

[Julliz93]
0
Bullan
0

Här kommer mitt försök!

Jag satte in det frilagda nätet i en annan bild från www.xsc.hu

…svårare än vad man kan tro detta…Generad

[Julliz93]
0

Jag har lärt mig nu! *stolt* hehe..

här är min friläggning :)

Cindy-
0

#13  Ja den blev verkligen fin!!

Jag håller på och traglar med min igen, men jag har fortfarande problem att få alla trådar synliga :(

Cindy-
0

Ja, det blir inte bättre än så här.

Nu har jag försökt igen, men jag lyckas helt enkelt inte få med alla trådar i nätet.

Tror jag ska försöka med nåt som är liiiiiite lättare *s*

Cindy-
0

Jag fattar ingenting Bullan! Hur ska vi kunna se din bild??

Bullan
0

?Förvånad Den fanns där tidigare!!!

Sätter in den igen.

…provade att dra näten litet för att få fast där jag ville…men era friläggningar är mkt snyggare! Tycker jag fick så stora droppar på mittLedsen

[Julliz93]
0

vart sätter du in den ?XD

Cindy-
0

Nä Bullan, det går inte att se bilden.

Kan du inte bifoga den så som vi andra gör?

Bullan
0

Men vad är nu detta?…andra gången…jag ser ju att den är där då jag satt in den, och har även öppnat upp den för att kolla så att den funkar…konstigt! Å så är den borta igen????Förvånad

Nu då?!

[Julliz93]
0

snyggt.. hade vart kul o se i större format :)

Cindy-
0

Bullan den var jättesnygg! Ja jag skulle också gärna sett den i lite större format.

Men verkligen snyggt! :) Och jättehärlig bakgrund du hittat.

fotokrafs
0

#20 Om man går tillbaka och skall hanterar inlägg så försvinner bifogad fil från inlägget, det är bara att ladda upp den igen :-)

fotokrafs
0

Btw Fint ni gjort! Kan inte någon ladda upp orginalbilden också ?.. vore kul att se,
_
 jag är inte "medlem" på sxc.hu_

Bullan
0

…få se då om den "fastnar" den här gången då…bilden har ju en tendes att försvinna!???

Cindy-
0

#25 Den är jättefin! Vattendropparna ser ut som små pärlor :)

heliotropes
0

Tycker att ni alla är jätteduktiga på detta,och just spindelnät är ju så härligaSkrattandeförutom när man får det i ansiktetFörvånad

#25 Du hade verkligen hittat en bra bakgrund,lite trollsk.

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
0

Här kommer en till, en läskig *s*

Lägger ut den fastän jag inte är nöjd med den. Får det inte att stämma.
Har gjort spindeln alldeles för stor, men det är medvetet. Provade olika variationer kors och tvärs, liten och stor, men nu fick det bli så här.

Får klura mer på den här. Men det ni ser direkt som jag kan ändra på så att den blir okey, säg till. :)

heliotropes
0

Hhuugaligen!! det skulle nog krypa lite extra i skinnet att ha den så nära inpå.Tyckte att den var lite för stor för nätet men samtidigt kom den ju närmare ett 3perspektiv.Kanske prova något mitt i mellan.

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
0

#29  Ja jag gjorde det. Jag testade olika storlekar, men då försvann den liksom. Det var därför jag överdrev när jag gjorde storleken *s*

Jag får helt enkelt göra en ny *s*

kajsa56
0

ja inget fastnade i nätet.. men ganska bra friläggning! tack vare coreys video!

Cindy-
0

Jättefin Kajsa! Och som du säger, du har fått ut nätet fint. :)

kajsa56
0

tackar! jag la på lite effekt skugga i nätlagret.. då blev dropparna mer tydliga.. :)

[Julliz93]
0

väldigt snyggt!

vem kommer med nästa friläggningsutmaning? XD

Jonet
0

Jag hoppas på att det blir någon lättare bild och att den kommer snart.

Bullan
0

#28 Den spindeln är ju som hämtad ur värsta mardrömmenFörvånad

Väldigt snyggt gjort!!!

Cindy-
0

#36 Ja spindeln är snygg, men placeringen helt fel. Och självklart även storleken.

Ibland får man bara inte till det. Men jag ska kika på den där igen och göra den acceptabel *s*

Bullan
0

Kanske lägga spindel utanpå den svarta ramen? så ser det ut som om den kommer ännu närmareFörvånad litet "out of bounds"!

Cindy-
0

#38 Ja det är också en idé! Vi ska se vad jag kan hitta på, när jag känner mig manad att fortsätta med den.

Cindy-
0

Nu ska vi se, jag har försökt göra om spindelbilden.

Den är bättre, men det "sitter" ändå inte riktigt. Så jag är inte helt nöjd.

Men jag lägger ut den ändå så får ni hissa eller dissa *s*

Bullan
0

Riktigt najsCool

fotokrafs
0

#40 Huvva det kryper på mig… Förvånad

Bullan, Cindy, Julliz93 & Kajsa54 jag är impadGlad
Jag har försökt lite själv med annat nät, pyssligt tycker jag.

Cindy-
0

haha, men fotokrafs… lite söt är han väl ändå? *s*

Bullan
0

Ett till nät….Oskyldig

Cindy-
0

Snyggt Bullan, ni blir ena hejare på spindelnät!! Glad

fotokrafs
0

#43 söt men obehaglig, vore det en så stor spindel någonstans i min lägenhet skulle jag inte våga sova.. Fundersam

[Julliz93]
0

spindelnät, vattendroppar… pärlor ? xD

Cindy-
0

#47 Å vad snyggt! Vad duktig du är Glad

[Julliz93]
0

tack!

Bullan
0

#47 Å så läckert!!! JättesnyggtCool

[Julliz93]
0

#50 wow! tack :D

kajsa56
0

#47 jätteläckert!! kul med en annan idé!

[Julliz93]
0

#52 Tack! själv tycker jag iden passa ganska bra, men jag kunde ha utfört det bättre, ser ganska så inklistrat ut ;)

Bullan
0

Cindy påpekar i en tråd att så få vågar lägga upp sina bilder!

Hittade en gammal en som är från det Cindy var ganska ny på sitenFlört

Detta för att visa litet hur man kan sporra och hjälpa varandra till bättre resultat. Förut hade vi ganska mkt av dessa trådar på bildredigering.ifokus.

Cindy-
0

Du har alldeles rätt Bullan!! Det var kul när det var lite fart här inne :)

Och jag lärde mig så mycket av det. Skrattande

Cindy-
0

Bullan!! En annan sak….

Kommer du ihåg att vi gjorde egna himlar och eget vatten osv. Jag har letat efter dom trådarna, men hittar dom inte…

Bullan
0

Oj!…jo jag minns dem, men har inte heller lyckats hitta demObestämd Men vet att på andra fokussiter, så har många gamla inlägg "försvunnit" av någon anledning. Kanske då de bytt server osv… men ska leta mera!

Cindy-
0

aha…ja de kanske inte finns längre.

Jag är nämligen ute efter himlen. Jag har kvar en av de himlarna jag gjorde då (det är jättelängesen)

Och den har bara legat i datorn, men nu har jag använt den i alla mina senaste bilder. Jag har använt den ihop med texturer och andra himlar. Men kände att jag skulle vilja göra en ny. Jag har försökt komma ihåg för jag minns att det var så lätt.

Men jag kommer till filtret MOLN sen kommer jag inte mycket längre haha…

Ja jag får väl försöka klura ut det annars…

Lynxx
0

Den som vill leka med/mata en spindel - kan göra det här:

Play With Spider - Flash 3D - OneMotion.com

Lynxx
0
Cindy-
0

Denna är också bra. Från www.moderskeppet.se som jag alltid rekomenderar. Till höger ser man de olika momenten som man kan kika på. Även här finns byte av himmel.

http://www.moderskeppet.se/photoshop/landskap/

pettisson
0

jag kan inte få fram bilden från originalinlägget. Det står ju man ska ha lösenord. Hur gjorde ni andra?

pettisson
0

fin förvirring jag drabbades av. Jag trodde jag var på fotoifokus. Men det gör ju inget. Jag bokmärker denna sidan med bara ^_^