Mina penslar är borta
I går när jag skulle sätta min logga på några bilder var plötsligt mina egna penslar borta i Photoshop Elements. Är det någon som har något tips om var de kan ha tagit vägen och hur jag får tillbaks dem?
Vänliga hälsningar
Niklas
jag vet inte.. mina penslar och egna (patterns?) bruka oxå försvinna..
Menar du att dom var helt borta från själva Adobe mappen??
Jag vet inte var de brukar ligga, men jag väljer dem i en rullgardinsmeny bland övriga penselformer. Nu har jag dock fått svar på Hästfoto att de kan försvinna emellanåt så jag får väl leva med det och göra nya.
Vänliga hälsningar
Niklas

#4 prova att gå in i mappen där du har programet och kika efter dom där.. som hos mig tex ligger mitt photoshop i C:\Program Files\Adobe, nu kanske det inte ligger på samma plats för dig men du kanske kan försöka kika efter din och kolla eller söka efter den på datorn för att hitta vart mappen är.. för ligger penslarna kvar i mappen som dom ska vara i så kan du ladda upp dom igen i ditt photoshop program 
#5: Tack! Vet du vad penslarna ska ha för filändelse? Jag vet ju inte vad jag ska leta efter.
Vänliga hälsningar
Niklas

Leta efter: filnamn.abr
Hoppas du hittar dom 
Tack!
Vänliga hälsningar
Niklas
I Photoshop Elements 5 ligger penslarna under
C:\Program\Adobe\Photoshop Elements 5.0\Presets\Brushes
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Ja Niklas, dina penslar kan inte bara försvinna från mappen. Dom måste väl ligga där.
I photoshop går du denna vägen för att hitta dom.
C - Program - Adobe - Photoshop - Förinställningar - penslar