Paraplytest
Eftersom det diskuterats en del i en annan tråd om att göra paraplyer transparenta tänkte jag vi kunde använda den här tråden för att testa lite olika tekniker.
Här är originalbilden (sxc.hu): http://www.sxc.hu/photo/603601
Jag körde min teknik och det tog lite längre tid än ett spetsparaplyt, men såhär blev det i alla fall:

Prova nu ni som vill och lägg upp här, vill ni avslöja era tekniker så gör ni det eller annars inte, alltid kul med lite träning i alla fall 
Mvh Ingela

Ok…här kommer mitt försök:)
Blev rätt nöjd och tog ca 10min att göra…så nu måste jag testa på flera saker!
Tack Ingela, för att du fick mej att tänka till…med det hära med friläggningar!!! Du har helt rätt, man krånglar till det i onödan;)
MERA UTMANINGAR!!! Detta var kul

Jag vet inte hur man ska göra. Så jag kan inte visa mitt
jag gjorde ett.. vart verkligen inte nöjd. någon som vill ge ett tips? xD (ni som har gjort)
jag testade lite och det här kom jag fram till.

Jag gjorde också ett försök. Det var ett himla fult paraply måste jag säga, med irriterade blåa kanter *s*
Nä nu kan jag inte stava, irriterande ska det vara *s*

Vad duktiga ni är, håller med om att det var ett fult paraply 
Hämta någon annan bild den som känner sig manad så kör vi en ny utmaning med friläggning
Bullan, du som gillar utmaningar :)
Fram med en bild som vi kan testa friläggning på som Ingela föreslår här ovan.
Kan vara kul! :)

Hur gör man paraplyt transparent?

när man har paraplyt i ett eget lager så är det bara att dra ner opaciteten på lagret tills det blir genomskinligt…

jag fotade min himmel själv..
#17 Ja, men sänker man opaciteten så får man tänka på att se till att de andra detaljerna på paraplyet behåller sin skärpa.
Annars ser det lite konstigt ut :)

#20 Okey, ja man kan göra på olika sätt.
Jag markerade det som skulle sänkas opaciteten på. Det andra lät jag bara vara.
Då tänkte jag rätt från början, men era paraply blir så skarpa fast dom är genomskinliga. nåja ska testa lite till.
Har lite fullt upp vid sidan om så hinner inte sitta så långa stunder
jag använde mig av det här tipset =
http://bildspel.blogspot.com/2007/06/cory-baker-finslipar-russel-browns.html src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
superbra när man vill lära sig friläggning på ett snyggt och lätt sätt! ;)

Jättehäftigt allihop :D

+ allt annat UTOM pinnarna + skaftet!