Princess of animal
Fortsatt sporrad av att försöka göra manipulationer så kommer här en ny bild. Alla bilderna är mina egna Slottet är från glimmingehus, djuren är från Edingburg zoo i skottland och jag har jobbat med ljus o skugga och färg och sånt. Det svåraste är att komma på vad man ska göra *S* Men här kommer den iallafall
Verkligen kul att kunna använda sig av egna bilder när man gör en manipulation!
Åter igen har du fångat en härlig stämmning med harmonerade färger. Friläggningen ser bra ut förutom lite påmodellen. Den högra armen ser lite slarvig ut, men annars ser det bra ut.
Lite skugga under hennes klänning saknar jag också.
Det känns som att du börjar få kläm på detta verkligen!!!
Et tips då du ska ha djur med i bilderna. Djur har ju alltid lite päls. Så när du gjort en friläggning av ett djur. Släck då alla andra lager, (om du har några) och använd smeta verktyget med en liten liten mjuk pensel, och fixa till lite pälsstrån. Det brukar funka bra :)
Och om du får slut på fantasin, ja då tycker jag att du ska besöka DA och kolla bilder. Där finns allt, och du kommer få en massa inspiration www.deviantart.com
Lycka till, och vi vill gärna se mer bilder :)
Tack så jättemycket för din fina kommetar Cindy. Och jättekul att du kommer med tips, det uppskattar jag massor. Friläggningen med handen beror på att jag stod och lutade på en låda så hela handen var inte med på bild, där skulle jag kanske kunna sätta nåt för så man inte tänker på det, det glömde jag faktiskt bort helt. Och jättebra tips det med pälsen på djuren…jag har en ny idee så det får jag testa på nästa bild *S*.
Underbar sida du länkade till, den ligger i mina favoriter nu , och dina bilder är bara helt underbara!
Ja det är bra att använda smetverktyget för att fluffa till lite päls. Du får justera storlek på penseln så den passar. Men den ska vara ganska liten. Jag lägger in en bild här så du kan se. jag vill inte stjäla din tråd, men jag vill visa dig hur jag menar. Bilden på musen är en stockbild. Men det andra djuret är fotat i djurparken. Kan inte namnet på den men dom är så söta.
Där ser du på den hur jag efter friläggningen har använt smet verktyget och gjort så att lite päls sticker ut här och var.

Duktig du är! Jätte fin bild med härliga färger, man känner sån harmoni på något vis.. Vill också gärna se mer bilder från dig som du gör =)
#3 Lite dum fråga men vilket verktyg är det ni menar när ni skriver smetverktyget?
Tack Cindy, gör inget alls att du lägger in bilder, blir bara glad ju, nu ser jag ju precis vad du menade. Ska leta upp en djurbild och testa på, enda sättet man lär sig ju *S*
Tack Jennie, vad glad jag blev av din kommentar, jag lägger gärna ut fler bilder sen när jag har gjort en till, är jättekul detta! Smetverktyget är den figurern som liknar en finger som smetar ( om jag tänker rätt nu har inte photoshop uppe o framför mig )

#5 Ahh då tror jag att jag vet vilket verktyg du menar.. har själv inte hunnit använda mig utav det så mkt så ska också ta och prova mig på den mera med lite olika bilder =)
Som jag sa så ser jag fram emot fler bilder från dig! Du är jätte duktig! =)