Min första bild med ritplatta :)
Detta är min absolut första ritade bild med min ritplatta. Jag gjorde det på fri hand, ingen tutorial, vilket säkert ni erfarna märker..*s*
Jag har inte alls kollat funktioner så jag bara lekte mig fram. Inte så bra för er duktiga, men men…jag lär mig väl. Ska arbeta vidare med bilden senare…tog sin lilla tid :)
Orkade inte mer idag, så iris och ögonfärgen och det svarta runtom, fick vara så länge…sen inga skuggor eller nåt…
(pssst, alla är vi barn i början :p)
(ge mig gärna kritik -positiv som negativ tack)

Här är en liten tutorial om du känner att du vill kika lite. Det är från den länken jag la in i tråden "Superbra tutorial painting"

Åh vad bra :)
Jag såg en ögontutorial på samma sida, som jag tänkte göra. Tog med mig datorn framför tv:n och skulle prova, men då räckte inte sladden så jag kunde komma ut på nätet :) Annars hade jag provat en sådan tutorial, men nu blev det att jag lekte såhär på fri hand istället :) Kul var det, men så svårt att föra pennan, uj uj..
Ja, skulle vilja lära mig att göra ögon mer levande :)
Tack både för länken och kritiken :D
Mvh/Chutney

Du är ju jätte duktig! Vart jätte fint ju! Jag är urkass på att rita på friand kan jag lova.. tycker ögat va jätte fint! =)

Tack så mkt :D Ja, för att vara första gången att göra sånt med en ritplattas så får jag väl vara nöjd :)
När jag provade plattan för första gången kanske för 2 år sen el. nåt…så blev det mest streckgubbar
(var så svårt tyckte jag att den sen har legat i en låda, tills idag :)….)