nybörjare
hej hej!
Jag är en total nybörjare här, men jag skulle verkligen jättegärna vilja lära mig att redigera bilder och så.
Just nu har jag typ stenåldersvarianten av photoshop och skulle gärna vilja ha något annat. Helst gratis xD Vad har ni, några tips?
Och hur gör man egentligen, ni är ju så himla duktiga!!
Hoppas nån kan ta sig tid att svara :P
Och eftersom jag då är nybörjare här har jag ingen aning var jag ska lägga det här inlägget!

ingen?

gå till www.moderskeppet.se och läs igenom deras guider..det är det enklaste/bästa sättet börja med PS…
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

GIMP är ett gratisprogram, som jag inte kan nåt om egentligen, vet bara att det är ungefär som PS - men lite sämre, man kan itne göra allt som med PS, men man kan göra väldigt mkt ändå. men hoppas du får svar från nån som kan mer om gimp…tror det finns en tråd för det här också…
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

putt

Elements, som är en mindre version av photoshop kostar under tusenlappen. Finns utmäkta tips Moderskeppet om Elements oxå ( är i princip som Photoshop men med något mindre funktioner ). Läs mer på www.adobe.se

Använder själv Photoshop, men har hört från folk jag känner som använder GIMP att det fungerar precis lika bra för deras behov, att redigera för skojs skull och att lära sig. Det som jag hört är negativt om GIMP är att en del tycker att det är rörigt, (en vanesak kanske?) Kan inte själv uttala mig om detta då jag använder Photoshop som sagt. Lycka till med allt! =)
#8 Wow fräck bild du gjort!!! 

Klart häftig raggsocka :D

Ja visst är den lite cool.. =)

#8 Riktigt cool bild! annorlunda