Modellbild- redigering?
Hej!
Jag var på modelhouse i göteborg i fredags och fotograferades. Fick med mig bilderna hem och nu undrar jag om någon har tips på hur jag ska exempelvis lägga på finare skuggor osv.
Vad ändrar man egentligen i en modellbild för att få den att se perfekt ut? Ge mig massa tips!
Jag ska skriva ut en bild i förstoring och ge till min föräldrar i alla hjärtans dag present =)
Om ni vill ha en exempelbild att visa på så skriv här.
Ja det är ju svårt att säga vad som skulle vara bra att ändra innan man får se bilden.
Man kan väl alltid göra ändringar efter egna önskemål. Bilden kan ju också vara så pass bra att det inte behövs några ändringar.
När jag jobbar med modellbilder så är det normalt vanlig hud retusch som alltid ingår.
Ljus - färg - kontrast.
Sen kan man såklart göra andra speciella effekter. Men som sagt, allt beror ju på vad man vill med bilden.

ok ska jag lägga in 2 bilder jag ska förstora så kan du/ni bara säga vad som känns liksom nödvändigt att redigera? =)
Hur gör man hudretusch?
Titta högst upp bland trådarna. Där ligger en tråd som heter Resurser - Länksamling.
Där hittar du retusch.
Retusch går också att söka på nätet. Det finns flera olika sätt att utföra retusch.

Eller gör en sökning på Google. Måste finnas tusentals tutorials på just skönhetsretusch.
Här är 70 stycken att börja med =)