målad öga
Oj, jag är rikitgt imponerad om det där är ditt första försök! När jag gav mig in på det där blev resultatet inte ens i närheten av lika bra. Riktigt bra gjort! (Jag vill också kunna!!)
Jättebra försök!!!!!
Jag vet att det är supersvårt. Men jag ska försöka förklara.
Här ser du hur du ska ha inställningarna för penseln.
En mjuk pensel - endast 1 - 2 pixlar beroende på hur stor bild du jobbar med.
Ställ in ÖVRIG DYNAMIK så ser du längst ner där jag ringat in, hur penseln ändrar form.
Som du ser så är min pensel inställd på 50
Ju högre tal desto längre strå. Så den får du justera så den passar din bild.
Sen är det penselns opacitet. Den får du justera efter eget behov.
Och här har du en bild på ögonfransar jag gjorde nyss med denna inställningen.
Du får klicka upp bilden för att se bättre.
En liten Tut om: "Realistic Eye Texture Painting"
Dock inget om fransar.
----------
Det gör däremot denna:
&
Hur du anv:
#5 Superbra tuta på fransar 
o tusen tack för era tips, Gissa vad jag ska göra idag ! testa testa o testa haha, kommer nytt försök sen!
#4 Men herregud, hur har du lärt dig?! Har du bara suttit och övat och övat? Jag kan inte förstå hur bra det kan bli :D
#6 JEPP - varje tut hjälper till att dra ett "strå" till stacken…ehum 
-------
#7 - Vi väntar med spänning 
#8 Jo Dojdan, det är ju så att övning är det ända som gäller. Det finns inga genvägar.
Jag har övat enormt mycket på hår och hud painting. Och jag har fortrarande massor kvar att lära mig. Jag vill verkligen bli bra på detta. Så det får ta den tiden det tar.
Nu har jag testat igen! titta bara på ögonfransarna *S* för det andra blev jag inte nöjd med alls men det var ju ögonfransarna jag skulle testa så det gör inte så himla mycket.
En liten fråga bara, om man vill ha strået lite längre hur gör man då! kanske jätteenkelt men jag fattar inte. tyckte de blev så himla korta. men mycket bättre än innan blev de iallfall!
testar vidare med fler bilder
Om du vill ha stråna längre så höjer du värdet på Övrig dynamik.
Där du ser att jag ringat in tal 50 kan du höja bara så blir strået längre.
*imponerad*

Jättefint :)