Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 1342 ggr
Cindy-
0

Bilden äntligen färdig!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh så skönt, nu är bilden äntligen färdig.

Ja jag vet att den inte är perfekt på många ställen. Detta var nämligen inte lätt *s*

Jag tänker ta bort den gamla tråden så jag förklarar här en gång till hur jag har gjort den.

Jag har alltså manipulerat de två flickorna. Använt ögonen från den mörka flickan och monterat dom på den blonda tösen.

Sen har jag tagit stockbilden, och använt kläderna. Det var lite pillrigt att få ihop det snyggt, men det gick bra ändå,

Jag tog sen huvudet från Java (hunden) och placerade den över det andra hundhuvudet.

Sen målade jag tassar - ögon - nos och övrig päls på hunden.

Samt flickan - håret och kläderna.

Jag målade på ett lager under tyg texturen. Till tygtexturen har jag blandningsläge Täcka över. Det passade bäst i det här fallet.

Jag har använt tygtexturer från http://www.cgtextures.com/

Rosetten under hakan har jag köpt här http://www.jaguarwoman.com/

Stockbild från DA som jag använt för kläderna.

http://lorivintage55stock.deviantart.com/art/SFS-Postcard-7-66072549

Bakgrunden har jag gjort själv.

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är bild på tjejerna och vovven och stockbilden som jag använt.

Dojdan
0

Det krävs bara ett ord: WOW!! Skrattande

piahs
0

ojojoj säger jag bara! Helt fantastiskt, vilken utmaning du gav dig på här och även detta behärskar du på ett helt otroligt sätt, Vilken skaparglädje du visar oss här, och resultatet ja vad kan man säga ett mästerverk , Picasso, Da Vinci och ni andra släng er i väggen för nu kommer  Cincy och visar hur det ska gå till!

Cindy-
0

Tack snälla ni!!!!!

Ja faktum är att det var första gången jag provade nåt sånt här. Och jag måste säga att det var jättekul!

Men helt klart väldigt pillrigt och mycket jobb.

Jag tror jag hade ca 260 lager innan jag var färdig… om det räcker, det är inte säkert.

Det var mycket målande i lagermasker för att få till alla delar bra.

Och sen naturligtvid massor med painting! :)

Vad jag själv tycker att jag lyckades bäst med är nog hunden. Men jag är glad över huvudtaget att jag lyckades få den färdig :)

NettanLindholm
0

håller med #3 till fullo!
Du har en stor talang! Ta vara på den så långt det bara går, för du kan gå hur långt som helst!

heliotropes
0

Snyggt!!

Förstår din glädje när dina tankar har blivit fullbordadeSkrattandeAhh!FlörtGlad

Eva // medarbetare på Perser

Glorious
0

Asså du är helt makalös Förvånad Jag har aldrig sett något så vackert, häftigt och fint skapande målning/bild eller vad man nu kan kalla det… har dock kanske inte sett så mycket men herregud! Den är bäst… du är bäst! Snacka om duktig, fortsätt så haha Skrattande

Cindy-
0

Man tack snälla ni för era kommentarer!!!

Det är verkligen uppmuntrande, tack Skrattande

rakuLotta
0

Jätte fin! Gjorde du det för skojskull eller var den menad till nåt speciellt. Ska den ges bort? Bara lite nyfiken:-)

Cindy-
0

#9 Ja denna gjorde jag för mitt egna nöjes skull Skrattande

Men den ska även ges bort som present.

rakuLotta
0

Hon kommer bli gladGlad

Glorious
0

#10 - hon kommer bli superglad, det hade jag blivit :)

Ogirl
0

Otroligt!!=) jätte bra gjort!

Cindy-
0

Tack ska ni ha Skrattande

Jo jag tror också att hon blir glad. Men innan jag ger bort den till henne så måste jag göra en till hennes syster också *s* Annars är det lite orättvist.

Så när jag får tid så ska jag leta fram en bild på hennes syster och se vad jag kan hitta på. :)

Jennie-S
0

Åhh så vackert det blev! Hon kommer bli jätte glad!! Riktigt fint arbete du har gjort måste jag säga! Skrattande

Emmy
0

WOW ASSÅ! *råkade se lite för blankt under näsan så att det såg ut som snor! :S

Cindy-
0

#15 ja det blir hon säkert. Men mest för att hennes hund fick vara med :)

#16 haha jasså tycker du?

Amee
0

Fin :)

LilleBell
0

Wow, vad vacker! :)

Emmy
0

Yupp.

Vargkvinnan
0

WOW!!! Bilden ser ju ut som om den är helt ritad, har du gjort om fotona något allt för att dom ska se ritade ut eller har du bara målat på dom?

Helt otrolig bild!

Cindy-
0

Tack så mycket för era kommentarer Skrattande

#21 Efter att jag manipulerat ihop flickan med de andra bilderna så har jag målat ovanpå allt.