Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 463 ggr
piahs
0

Plommonkvisten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så nu har jag gjort en ny bild på ritbrädan, är rätt kul att jobba med skuggor o ljus. Så tyck gärna, vad kunde jag gjort annorlunda eller vad skullle jag tänkt på! Tar gärna emot tips och tankar

heliotropes
0

Du har jobbat på mycketGlad Tycker själv att det är lite klurigt med att måla "på datorn", en sak vet jag, man kan inte jobba på en bild för längeFlört Jag brukar ofta använda mej av Adobes Smudge tool.

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
0

Jag tycker bilden är jättefin. Och din fråga vad du kan göra annorlunda är svår att svara på eftersom när det gäller painting så finns det lika många olika sätt att måla som det finns målare.

Du har ju säkert kikat på de tutorialer jag lagt in hur olika resultatet blir beroende på hur man målar.

Ljust ljus förhöjer, och mörkt ljus tvärtom. Så highlights och skugga gör med andra ord att objektet inte ser platt ut.

Så skuggor och ljus är superviktigt när man målar för att inte få en platthet i motiven.

Likaså är färger jätteviktigt. Ett objekt har egentligen en hel del färger i sig som man inte tänker på.

Jag tycker bilden är jättebra och det är kul att du exprementerar och provar dig fram. Men på din fråga vad du skulle kunna göra annorlunda så kan jag bara svara………detaljer.

Du skulle om du hade lust arbeta fram mer detaljer.