Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 992 ggr
Taurus
0

Kritik på bilden.

Hej.
Har gjort en skrivbordsbild av två foton.
Känner att något fattas..men vad?

Bild 1
http://ylvis.net/bilder/DSCN1178.jpg

Bild 2
http://ylvis.net/bilder/DSCN0066_1.jpg

Resultat. :)
http://ylvis.net/bilder/DSCN1182.jpg

Jgraph
0

Har lite svårt för att relatera till bilden, men …

Den är lite tom i nedre halvan (vattenytan) och färgskalan över hela bilden är väl knapp…

Gråhunden är i och för sig grå - men kanske lite för "svag" gentemot övriga bilden.

Horisonten i landskapsbilden lutar (ett kardinalfel i landskapsbilder ) så vattnet "rinner ut" i bildens vänsterkant.

Det är väl ungefär vad jag kan hjälpa till med.

--- DKJ ---

Taurus
0

Tack för din kritik…såg först nu då du påpekade att bilden lutar.
(Har varit borta i helgen på hundutställning så jag har inte kunnat svara tidigare.)

"Gråhunden" är en Keeshond.Glad

heliotropes
0

Ett tips…!! du skulle kunna lägga  in en spegelbild i vattnet på hunden,då blir det lite mer uppfyllt.Flört

Eva // medarbetare på Perser

Lynxx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja ba Taurus!

Tog mig friheten att anv. din bild (hoppas du ursäktar det?) för att illustr. ngr. förslag. Det kanske ger ngr. idéer att bygga vidare på?

T.ex. ökade på rött & blått i högdagrarna (jmfr vänster vs höger sida).

Taurus
0

Inte gör det något. Glad
Är öppen för alla förslag när det gäller att förbättra bilderna.
Den blev betydligt bättre och mer levande..men har svårt att tänka mig en fyr? i Frostviksfjällen där kortet är tagit en sen höstkväll.

Lynxx
0

Hm…de finns säkert en & annan "fyr" där uppe Flört

Taurus
0

Skrattande Än har jag inte sett någon i fjällsjöarna.

Lynxx
0

Njae….inte i sjöarna - de ja tänker på, går på två ben ;-)

Hannybee
0

Jag tycker det blev fint, men en sak som ingen annan kommenterat stör jag mig på. Jag vet inte om du stod i en backe när du tog fotot (antar att du tog det?) eller om landskapet var "snett" men ta en titt på horisonten. Den är så grymt sned… Men det går lätt att fixa i PH. Så tycker jag nog att du ska ta liiiite mindre opacitet på hunden. Annars är det jättefint. :)

Taurus
0

Jag har tagit bilden och står på en parkering som är plan.
Att det är snett beror nog på landskapet…

Hannybee
0

#10 Okej, men det vet ju inte den som ser på bilden, så det hade kankse vart bättre om du rätade upp den… Men det är bara min åsikt. :)

Zabbio
0

En spegelbild..:P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Emmy
0

En spegelbild + måne som skiner. ^^ Bara vad jag tycker ;P

WinterPrince
0

Det jag tycker ger djup i en bild är att den bör ha en förgrund, mellangrund och bakgrund. I detta fallet är det något i förgrunden som saknas, gärna nere i vänstra hörnet då det är mycket "tom" yta där.

BlackieSixx
0

Hunden är lite för grå & kanske skulle ha ändrats lite i färgerna så de sjunker in lite mer i himmelen sedan tycker jag att himmelen är lite tom, jag har inga ideer för vad man skulle kunna ha där. Kanske några fåglar eller någonting.
Och ja håller på nummer #3, de skulle kanske vara fint med en spegelbild i vattnet av hunden..

Men annars var de bra gjort tyckte jag =)

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se