adobe photoshop cs3
ni som har cs3 är det bra? hur mycket kostar det?
Jag har CS3 på svenska, den är lite dyrare än den engelska versionen. Min ligger på 10,000 kr
Man kan ladda ner CS3 kostnadsfritt för att prova. Jag tror det är 30 dagar man får prova det. Här är en länk till Adobes sida där du kan ladda hem en provversion.
Det är mycket pengar så det kan vara bra att testa lite först för att se om det passar.
https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?loc=sv%5Fse&product=photoshop
Samma som #1
Men är du student så kan du köpa det till kraftigt rabatterat pris…under 3000:- har jag för mig.
#2 stämmer, jag köpte mitt för 2800kr

Jag tycker faktiskt ändå bäst om Photoshop 7… Den känns bra, stabil och snabb att jobba med… mycket snabbare än cs-versionerna… fast om man nu lyckas få tag på 7'an är den ju iofs i princip lika dyr som cs3…
//
Allt beror nog på vad man är van att jobba med. Är man nöjd med sitt program så ska man naturligtvis fortsätta med det.
Jag hade CS2 före CS3 och jag kan ju säga, att bara mellan dom två versionerna så finns många förbättringar.
Och det säger väl sig självt att ett nyare program har förbättringar, annars vore det ju ingen ide att göra nya.

Nu håller jag inte med… många nyare program lägger mer fokus på utseende och förenklingar, vilket tar för mycket resurser, tid och utrymme.
En förenkling är inte nödvändigtvis bra. Inte heller behöver en förenkling jämställas med en förbättring.
Photoshop 7 är enligt mig och många andra den sista "riktiga" photoshop, innan de påbörjade en ny serie, så visst finns det skillnader, men bra vet jag inte om de är i förhållande till det man tappar i tid.
Så nej… det finns många orsaker till att släppa nya program, en av dem är att tjäna mer pengar, framför allt på dem som vill ha "det sista" för att "ligga på topp".
Windows Vista är ett bra exempel på det, Det är snyggt, det är stort, det är trögt, men det är iallafall nytt, och framför allt… det är det man får, helt enkelt när man köper en ny dator, vilket gör att programvaruhus måste hänga på med nya funktioner för att över huvud taget kunna sälja produkter. Det är inte många funktioner i cs3 som inte finns - kan tillföras ps7, eller många funktioner i vista som inte finns - går att tillföra i win2k eller winxp… om ens en enda funktion.
Men att du ser förbättringar mellan cs2 och cs3 är ju inte så konstigt, eftersom cs och cs2 var lite som barn i en ny serie.
Ja du…jag har aldrig jobbat i ps7 så jag vet inte hur den versionen är.
Men med förbättring menar jag nya funktioner som jag är väldigt tacksam över i allafall.
Camera Raw är som jag läst helt klart förbättrat i CS3 tex. Plus att det finns en del nya funktioner som jag använder flitigt. Så för mig var det helt klart ett bra köp.
Men det är som jag sa tidigare. Är man nöjd med sitt program så finns det ju ingen anledning att byta.
Jag menade inte att inte andra versioner av PS är bra.

Ja, jag har en hel del program som jag använder till olika saker, jag har både cs3 och ps7, lightroom och illustrator… XSI 6från SoftImage och Carrara Studio 5. Corel Draw ligger här med… det finns ju alltid någon liten grej som en annan är bra på, men mest är jag torsk på att veta vad jag pratar om, så jag skaffar mig många program. Utforskar dem om nätterna, eftersom jag inte sover…
Eftersom jag dessutom har dessa licenser så anser jag ibland att jag lägger ner lite mycket pengar på dem :-/… inte helt så att man tjänar tio gånger insatsen första året :P
#8 haha…okey….ja då har du program så du klarar dig.

hur kan man sälja photoshop cs4 för under 2000 kr på tredera bara undrar Roland

Om den är begagnad och studentversion är priset rimligt. Däremot är det nog inte tillåtet att sälja skivorna. Det är licensen man betalar för och de måste överföras via Adobe om jag inte missminner mig.
De e hela obrutna kompl. förp. inkl. lic. av Eng Ps CS3 Extended - Ps CS4 - Ps CS4 Extended - fr USA - om de funkar i Europa vet ja inte? Kan dock inte se att de klagas fr köparna i omdömena om säljarna om att det skulle vara ngt som krånglar iaf.
Hur de kan tjäna ngt på att auktionera dem för drygt 2000 SEK - vet ja inte heller. De e ngr st signaturer som återkommer konstant & säljer sådana hela tiden.

man blir ju lite fundersam hur samma person kan sälja ett antal av detta dyra program för dom pengarna tack för ordet