Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 599 ggr
heliotropes
2009-03-30 06:27
0

målat 2 i adobe

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag gjort en till målning i adobe, av en liggande tecknad skiss som jag gjort för länge sedan.

Eva // medarbetare på Perser

heliotropes
2009-03-30 06:28
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och ett urklipp ur bilden…men även den är förminskad.

Erna
2009-03-30 20:50
0

Vackert!

Jaså du är på denna sida och skräpar också?

Du har verkligen konstnärliga talanger!

Min syster är också konstnär. Hon har just illustrerat en banbok som ska ges ut. Jag får inte publicera några bilder för förlaget tyvärr.

MVH erna

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Erna
2009-03-30 21:03
0

Jag har en gammal version av Adobe PS, 7,0.

Önskar att man kunde göra lite mera avancerade saker, men det går väl inte?

Jag kan byta bakgrunder. Första gången jag skulle markera runt en bild med lasso, så betedde den sig som en galen rabieshund.

Nu är jag lite duktigare, men gud vilken tid det tar!

Jag har insett att jag nog ska ägna mig år det jag är bäst på, dvs föda upp perserkatter.

För tillfället har jag lite strul på hemsidan, men hoppas att kunna fixa det snart med lite hjälp. Jag har sabbat ramarna.

www.yamacatos.se

Erna

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

piahs
2009-03-30 21:52
0

ojojojoj så himla snyggt! vad duktig du är! riktigt läckert! Jag är avis jag vill oxå kunna! men jag njuter av din bild och så får jag väl börja träna då igen !

heliotropes
2009-03-31 00:07
0

Tack så mycket! Erna och piahs!Glad 

piahs du har ju påbörjat, varför inte fortsätta på bilderna, jag har märkt att det kommer en motgång mitt i jobbet, och man tänker ahh!nu får det duga fast man inte alls är klar, då har jag vilat mej ifrån bilden någon dag och fortsätter sedan över det "motiga" och vips så är det *sk*kul!! Man sitter så intensivt och stirrar på samma bild, man måste ta pausar, långa som korta. Tänk bara på att jobba i stora mått, typ..3-4000 pixels.

Ja! Erna..jag skräpar lite här och där jagCoolSkrattande   Det finns mycket skrivet här om de flesta program.. tror jag, som är matnyttigt. Vad jättekul för din syster, hon är duktig.Glad Allkonstnär ligger nog mej närmast som "titel"Flört Jag avskyr att göra repriser och det gäller det mesta.