Ny med Tablet...
Fick igår hem min tablet… aldrig haft en innan och jag har bara använt den på jobbet ett fåtal gånger… då handlar det om att lära mig hur permanent makeup ser ut på en människa… men, jag har bara tränat lite där…
Nu har jag som sagt äntligen en egen här hemma… fortsätter träna med det jag ska göra på jobbet (det är inte så himla enkelt i många fall…)
Kåller på och klottrar en bild på mig själv nu som ska bli som en teckning istället för foto… KUL!
Så… ja, jag tänkte ju att jag skulle kolla in på denna sajten också, för jag vill verkligen ytveckla mig!
Kommer lägga upp bilden snart så får ni se… det blir lixom min första grej.
Kul vill verkligen köpa en själv.. hur mycket gick din på?
Köpte min på www.netonnet.se där finns 3 olika storlekar, mellan är helt ok, riktigt bra. Kostade 750 typ + frakt… så 800-nånting…minns inte exakt.
/Jezzz
ska väll försöka införskaffa då :)

En sak som är bra med en ritbräda är att den är tryckkänslig. I Photoshop finns runt 40 inställningar för penslarna, hur de ska reagera på tryckkänsligheten.
Man kan få ett streck att bli bredare. Har man en pensel formad som en stjärna tex , kan man får tusentals kopior med bara nångra streck och tryckkänsligheten kan styra färger och hur många det ska bli. Det finns väldigt mycket man kan göra med den.