Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikett: photoshop-nybörjare
Läst 1088 ggr
Hannybee
0

Sminkning i Photoshop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har testat att "sminka" i Photoshop. Mitt allra första försök, har ingen aning om det blev bra. Men det är ju ett försök i alla fall. Vad tycker du? Syns det för mycket att det är redigerat eller funkar det?

Originalet ser ni här.

Hannybee
0

Och så den redigerade versionen. :) Comments please!

LLennartsson
0

gud vad snyggt !

Stall Bråna

Jojaton
0

Lite för sminkat och photoshopat för min smak, men för att vara första gången så var det bra gjort.

Johanna - Instagram

hyltebarn
0

åh, läskig! ;'D
Men duktigt gjort! (:

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Hannybee
0

Tack alla! :D

#3 Var lite rädd att det skulle bli för mycket… Jag får träna mer. :)

IngalillS
0

Gjorde en test med lite kloning, skall prova en till. Första gången jag provar detta :)

Hannybee
0

#6 Vad exakt har du gjort för något med den? :P

Och en fråga till som jag undrar till er som kan: Om min syster hade sminkat sig såhär, hade det då kunnat vara på riktigt om man bortser från de gröna ögonen? Om man bara ser den redigerade versionen, hur verklighetstroget är det?

werner
0

Håller med ovanstående att det redigerade var för distinkt.

Hannybee
0

#8 Distinkt??? xD

werner
0

distinkt = tydlig, välavgränsad, klar..

För distinkt, för tydlig, för välavgränsad, för klar..

Hannybee
0

#10 Aha. :) Jag får nog hålle med faktiskt, men det var meningen att den skulle vara lite överdriven.

werner
0

#11 aha trodde du frågade oss om det var bra eller överdrivet ^^

Hannybee
0

#12 Joo, i och för sig… :$ Fast jag kanske menade mer om det syntes att det var gjort i Photoshop eller om hon kunde ha sminkat sig så och att jag sedan tog fotot…

werner
0

Nja det syndes på din svarta "skurk-ögonskugga" att det inte var riktigt, irl är ju inte svart helt svart utan nyanser av mörkgrått.

Hannybee
0

"14 Okej… :P Då kanske det är mina smink-kunskaper och inte Photoshop-kunskaper som brister. xD

werner
0

#15 ^^ vet inte vet bara att när jag hade svart ögonskugga så blev det aldrig svart ^^

Hannybee
0

#16 Haha, okej… :P