Även min sminkning/redigering..
Ja, jag är redan sminkad på fotot före, men om man ser de små detaljerna så har jag tränat på fransar, ögonbryn, läppar, hy, hårstrånoch ögonen (både i ögat och ögonskugga samt viss redigering av litet ärr)
Bilden är under arbete ännu, och det är mest träning…
kommentarer? Nyfiken nämligen…
Här kommer före-bilden:
/Jezzz
Sminka är kul :)
Jag hade nog tagit bort maskara klutten under ögat längst häråt.
Och jag hade tagit bort vissa andra pluppar i pannan och de två under ögonbrynet.
Jag är sån som kan leka hur länge som helst med en bild. Jag hade även fixat färgen i ansiktet. Tagit bort lite av den röda tonen.
Jobbat med skuggor och highlights en del. Det brukar göra susen :)
Ja, det är vad jag hade gjort, men vi jobbar alla olika.
Annars tycker jag att det ser bra ut!! 

Snyggt jobbat! Du har fått bort glittret på näsan, bland annat.
Om man nu ska anmärka på något så tycker jag att "urklippet" är lite slarvigt, alltså ansiktskonturen gentemot bakgrunden kunde vara snyggare.
Gillar de mörka ögonfransarna, men när allt är jämnsvart blir det lite platt! Om du inte mörkar ner fullt så mycket ser man mer nivåskillnader.
Funderar också på om det är ett ärr straxt under ögonbrynet, ögonskuggan reflekteras lite hårt där, det kunde du kanske "laga".
I stort är det en mycket bra början!
Tack för kommentarer! Det är så man lär sig ju
Cindy- : Håller på att träna just med skuggor och sånt på en annan bild. Har noll koll på det, men jag tror jag börjar lära mig. Kommer ett inlägg om det sen.
Mascaran håller jag med om… jag har bara använt "burn" på fransarna, inte tagit bort klumpar o dyl. Samma med olika fläckar. Men dset kommer!
Greddelin: Jo, det är ett ärr jag har under ögonbrynet, har redigerat bort det delvis men ska ta bort det helt.
Urklipp har jag lite svårt med. Detta var första gången jag testade att ljusa upp bakgrunden för att få en linje överhuvudtaget och sen kunna klippa ut det. Som du ser är bakgrunden i originalet väldigt lik den egna hud-tonen. Jag har inte fått haj på det där riktigt än. Med "trollstav" blir det lixom inte bra. Tipps?
Tacksam för tippsen jag får, kommer lägga upp efter hand som jag jobbar med den.
/Jezzz

Det snyggaste är att lägga banor i photoshop, men det är lite svårt att förklara hur man gör… Kolla tex här
Lycka till! Ju mer du jobbar med bilden desto mer lär du dej hur du ska (och inte ska) göra! Övning ger färdighet.
"En touch av mascara är det bästa och enklaste sättet att piffa upp ditt ansikte. Men fastklibbade fransar och klumpig mascara ser bara ofräscht ut. Så här gör du för att undvika klumparna."
De kan ju bli lite överdrivet om man inte passar sig…

Lynxx:
Hahaha ja den va bra! ack för skratt såhär på morronkvisten!
/Jezzz